fredag, augusti 15, 2008

Ha en trevlig fredagskväll!


De kom, vi sågs, de åkte igen... med min man! Vi åt hembakade scones och jag hade skickat iväg min son till affären för att köpa hem mer ost och apelsinmarmelad. Vad är scones utan det?

Min man fick packat lite grand, barnen fick leka av sig och min syster fick en femarmad ljusstake och kardemummate i försenad födelsedagspresent av oss. Dessutom gick hon igenom min garderob. I september ska hon klä sig i långklänning i två hela dagar på en stor fest och vill inte komma i samma kläder två dagar i rad. Hon har en mörkblå långkjol, men man kan ju ha olika toppar...

solen har försvunnit och det är mulet igen. Hoppas att vi slipper regn i alla fall! Migränen har nu blivit sämre och det är inte roligt. Den brukar vara som allra jobbigast vid denna tid varje månad, så nu hoppas jag verkligen att den ger med sig snart...

Nu ska jag börja krångla med skrivaren... Ha en så trevlig fredagskväll!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars dig, det verkar jättejobbigt med migrän. Usch. Hoppas det går över snart.
Trevligt med syster på besök och scones lät mycket gott.
Sv: skönt att inte höra att Mannen och jag är dom enda som missar att berätta saker för varandra. Kanske det är därför Barna inta alltid meddelar sig. =)

Anonym sa...

Tyvärr blev det inte alls lyckat... Men jag har hittat ett annat recept som jag ska försöka mig på. Vill ju lära mig... :-D

Anonym sa...

Du dricker alltid? kardemummate. Lägger du i hela kärnor då? Med eller utan socker?
Ha det bra!!

Anonym sa...

ååh, scones så gott :)
hoppas du oxo får de bra :)

Anonym sa...

Jobbigt för dig med den där jäkla migränen. Scones, hmmm...låter som något för mig ;) Det var ett tag sedan. Den där holländska salladen är jättegod ;)

Anonym sa...

Härliga bilder......hoppas du får en skön dag och tack för adressen

Anonym sa...

Vilken vacker bild