onsdag, augusti 20, 2008

God natt!


Imorgon klockan 08.00 börjar tentan och jag ska alldeles strax gå och lägga mig. Jag har idag gått igenom lite grammatik och fraser, som kanske dyker upp på översättningen.

Nu har jag också mycket snabbt bläddrat igenom årets IKEA-katalog och där fanns många fina och intressanta saker. Synd att man har så lite pengar, bara!

Dottern gick och lade sig för ca en halvtimma sedan och min son är på väg till sängen. Min man sitter i soffan och ser på Scrubs och innan dess såg han på Schakalen på 6:an. När han kom hem idag informerade han mig att han är ledig to-sö. Bara sådär! Vi kanske skulle kunna gå på IKEA tillsammans på fredag, när barnen är i skolan? Hm... här gäller det att nämna det lite försiktigt, låta det sjunka in och sedan försöka få honom att tro att det är han själv som kommit upp med idén. Ska planera hela strategin efter tentan imorgon! ;D (Nu hoppas jag verkligen att han inte läser det här...)

17 kommentarer:

Anonym sa...

LYCKA TILL med såväl tenta som strategiska åtgärder.. Jag hade också gärna följt med till IKEA - sambon har deklarerat att han inte ska sätta sin fot där i år! Sov gott kära du!

Anonym sa...

Hahaha, hoppas du lyckas få din man att tro att han kom med den lysande idén 60 IKEA.
Lycka till på tentan i morgon.
Jag får läsa vidare i din blogg imorgon. Jag måste gå och lägga mig. Ska upp om 5 timmar. God natt=)

Anonym sa...

åh, kul med ikea.. vill ja meeed! har ju ett sånt där konto där. fick öppna ett då a gick isär med karln.. så de e bara att shoppa loss.. hahaa. farligt farligt ;p
lycka till me tentan :)

Anonym sa...

God morgon vännen! Lycka till idag med tentan. kram

Anonym sa...

Håller tummarna för dig idag! Så säger jag jämnt, synd att man har för lite pengar, tur att vi kan shoppa väldigt billigt här i Borås!

Anonym sa...

Hahahhaha, ja, det är så dom ska tas....Lycka till med tentan=))

Anonym sa...

God morgon i stugan! Man måste vara lite förnurlig, hi hi... Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Just nu måste du sitta och göra tentan. Lycka till!

Anonym sa...

Håller tummarna för dig vännen!!! Egentligen behövs det inte för jag vet att det går bra!!! *applåd*
Joo, hade med mig den till jobbet för att visa. Är så väldigt nöjd med den!!! Har du provat?
Erika

Anonym sa...

*Hihi* Det verkar som om du har en bra strategi där med att få din man att göra som du vill, den brukar jag utöva på bossen på mitt arbete *ler*.
Hoppas det gick bra för dej idag på tentan!

Anonym sa...

Åh då är du på tenta nu alltså. Håller tummarna för dig men det går säkert bra!

Anonym sa...

Ja det brukar gå bra om de tror att de kommit på det själva...

Anonym sa...

smsa om du vill träffas...hoppas det gått bra på tentan!! Kram

Nippertippan sa...

(fniss)jag älskar strategier...med karlar behövs strategiskt tänkande ;)

Anonym sa...

Hur gick det med allt då? Blev det något inhandlat på IKEA?

Ha en skön vecka!

Anonym sa...

Vad härligt! Ljus är mysigt! Födelsedagskalaset jag var på igår var kombinerat ljusparty så jag blev visst av med lite pengar...;-D

Anonym sa...

Tyvärr så är det grått grått grått ute men kanske hinner det bli fint väder någon mer dag i veckan.

Ha det gott idag!