lördag, augusti 16, 2008

Guten Nacht och sov så gott!


Jag hamnade framför tv:n och såg på "Rush Hour 2" med Jackie Chan tillsammans med sonen och sedan såg jag CSI på 5:an. Äppel- och kanelte dracks och en underbar sallad gjord på tomater och fetaost åts upp. Min syster hade med sig osten och lämnade den här och det var så fantastiskt gott!!

Nu ska jag gå och lägga mig och det känns lite konstigt. Det är inte så ofta jag sover ensam i vårt sovrum... Fast min man har varit mera van vid det, eftersom jag jobbat många nätter under vårt gifta liv. Tror ni att man kan sakna någons snarkningar?

Det känns i alla fall bra att ha ett välstädat hem. Då kan jag sitta i lugn och ro och studera tyska, utan att känna samvetskval över att hela hemmet faller ihop. Tyvärr tar det inte många dagar förrän det finns dammtussar och massor av disk igen. Ibland undrar man över hur det kan gå så snabbt!

Hoppas att ni alla får sova lika gott och bra, som jag tänker göra!! Guten Nacht!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon! Jga tror inte att någon här hemma saknar mina snarkningar, med mina tappade 55 kg så har jag slutat att snarka helt och hållet ;) Må så gott, nu drar jag mot en stor härlig shoppingdag =)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Visst kan man sakna snarkningar, hi hi.... Svar: Jag har haft migrän så länge jag kan minnas. Men för ca 22år sedan i en ridolycka fick jag fel i nacken och sen blev det jag hade migrän nästan varge dag, tills imigransprutorna kom, nu har jag inte lika ofta dessa anfall, bara ont i skallen varge dag, men inte värre än att jag kan leva med det, så när jag talar om att jag har skallebang har jag ont :) Jag hatar migränen för jag spyr alltid, men sprutorna har hjälpt mig mycket, dom funkar för det mästa och när dom inte tar får jag åka till lassa och få en annan spruta av dom. Det är bla därför jag är halv skjukpensionär och resten sjukskriven, har fått vara på fk utredning och den var inte rolig, dom gjorde allt för att överbevisa att jag inte var sjuk, men jag spydde som en gris dom flesta dagarna när jag var där i 6v...Så jag vet hur det är å ha migrän :)
Hoppas det har gått över för dig idag, och ha en bra dag, kramen

Anonym sa...

Önskar dig en god helg!
Kram!

Anonym sa...

God morgon!
Hoppas du har kunnat sova trots att sängen varit tommare än vanligt.

Anonym sa...

Sover du fortfarande?

Anonym sa...

Hahha, även om man kan bli tokig på oljudet, så är det allt en viss trygghet ändå,.