måndag, augusti 25, 2008

En måndagsförmiddag med fint väder!

(En Dahlia från mitt blomsterland)

Mina barn är avundsvärda idag. Min son började först vid 12.00 och min dotter vid 10.00. Fast det är bara nu, tills alla tillval blivit godkända och schemalagda.

Jag är nu inne på min andra mugg grönt te med vilda körsbär och har hunnit med att flytta på bilen till Ishallen, där den står gratis. På parkeringarna runt det bostadsområde vi bor i, står den gratis mellan 00.00 och 09.00, annars kostar det 1 kr/timma. Det blir en hel del till slut och vem har en massa enkronorsmynt så att det räcker i flera dagar? Inte vi!

När jag ändå var ute, så gick jag en entimmaspromenad och tog lite bilder under tiden med min mobilkamera. Det kan ju alltid vara roligt att ha några fräscha bilder att lägga upp på bloggen...

Det är ett fantastiskt väder ute, solen skiner och det är 18 grader varmt, men väldigt blåsigt.

Nu börjar det att bli dags att planera upp hösten och i helgen skulle jag skrivit in allt som händer i vår familjealmanacka, men det får bli idag istället. Som vanligt är det en massa disk och tvätt som det måste ordnas med. Nu när det inte är så fuktig luft, torkar nog kläderna lite snabbare! Ha det så gott idag!! =)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig höstbild! Samma här, tvätt och städ alltså. Tråkigt men nödvändigt. Fast jag gör det med glädje just idag för jag tvättar nya bebiskläder :-)
Ha en bra dag!

Anonym sa...

Skönt med promenad när dte är fint väder, jag har njutit av vädret på balkongen, men nu har solen flyttat sig till andra sidan av huset!

Anonym sa...

Låter som en perfekt dag att vara ledig på... jag är precis slut efter jobb, grubblerier över tonåringar och längtar bara efter att få vara ledig med min familj... Och jag är nyfiken, fungarade Deep Sleep bra???
Erika

Anonym sa...

Oj, har du tagit den här fina bilden med mobilkamera? Inte illa! Jag älskar dahlior - de är alla konstverk.

En gång arbetade jag på ett ställe där vi hade en enorm trädgård med rader av blommor. Det var lite som att vandra i ett hallonland och just dahlior fanns det i alla färger och sorter. Ett par gånger i veckan klev man ut och plockade ihop fantastiska buketter.

Nu tycker jag att blommor oftast är vackrast där de står, men här var det ett sånt överflöd att det inte syntes att man varit där och norpat.

Ursäkta att jag bloggar i din blogg - det är dahlians fel! :-)

Fortsätt att njuta!

Anonym sa...

Ja, idag har det varit ett ljuvligt väder. Hoppas hela hösten blir så här=))

Anonym sa...

ja hann ta mej en liten promenad på väg till gymmet. så skönt :)

Anonym sa...

Hej Pusselbiten
Ibland så känner jag att de är trist att skriva min adress varje gång som jag är här så ända tills att de eventuellt kommer en Lillian till så skriver jag bara mitt namn.Du vet ju ändå vem de är eller hur?
Viken vacker Dahlia du fotograferat roligt att ha en så vacker blomma i egen täppa.
Jag har en utmärkelse till dig i min blogg,grattis o kram.