fredag, augusti 08, 2008

God natt!


Fick flera telefonsamtal från min mamma under kvällens gång. Min systerson, som bor i Sverige, hade dragit upp två riktigt stora gäddor ikväll och nu ville hon få ett bra recept. Eftersom de alla är på en liten minisemester mitt ute i Västerbottens "vildmark" (en liten by mitt ute i ingenstans) och utan internetuppkoppling, kan det ju vara lite svårt. Hon hade också speciella önskemål om recept ur en särskild kokbok. Det gick inte lika bra och då får hon klara av det själv, vilket jag tror att hon gör.

Ska snart försöka sparka isäng mina barn och det blir inte lätt. Om ca 14 dagar börjar skolorna igen och då måste de ha kommit in i bra tider, vilket de verkar tro löser sig av sig självt.

Vi har insett att vi måste köpa ett nytt batteri till vår gamla bil, för att kunna få den såld. Maken ska börja leta på varenda bilskrot här omkring, för vi vill verkligen inte slänga ut mer pengar än nödvändigt på den!

Nu ska jag stappla till sängen och jag önskar er alla en riktigt god natt!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

God natt. Har ändrat min länk till dig, så jag kommer att fortsätta att följa dig. Lycka till med tentaläsningen....

Anonym sa...

Äta gädda? Blä...

Anonym sa...

Åhh, vad gott med gädda.. Har jag tillagat en gång och det blev rätt okej, men det går säkert att få den godare. Igår kväll blev jag så sugen på fisk så jag ställde mig kl 20 och fixade till en fiskrätt =)

Anonym sa...

Morning!!!
Hoppas ni sovit gott! Här vräker regnet ner så snart är vi väl översvämmade...
Hoppas du känner dig som hemma *snyft*
Erika

Anonym sa...

Hoppas du sovit gott! Bilbatterier är ju dyra nya så hoppas ni hittar något. Vi fick köpa nytt härom dagen till vår bil och priset var 1000 kronor. En så vacker bild du har. Ha en fin dag. kram

Anonym sa...

Godnatt OCH nu GODMORGON. Ja, när skolorna börjar är det höst, en otroligt fin och färgsprakande årstid,enligt mig. Usch, det är svårt att vända dygnet rätt, det tar fleeera dagar, så det är bra att börja i tid=)

Anonym sa...

God morgon i stugan! Gott med gädda, brukar göra den i ugnen folieförpackad, mums... ha en bra dag :)

Fru Pusselbit sa...

God morgon! Jodå, jag trivs bra här och har sovit gott. Tror också att vi snart blir översvämmade ;)