måndag, augusti 18, 2008

Paus igen! =)


Då var det dags för lite mera paus! Har precis ätit en massa popcorn och nu ska jag snart öppna en påse med engelsk lakritskonfekt. Det finns också en flaska coca-cola bredvid mig, så här ska läsas!!

Nu har jag gått igenom övningstentan ordentligt och skrivit ut den. Det blev fem A4-sidor och svaren på frågorna till boken blev 12 A4-sidor, så nu har jag lite att hamra in i huvudet till imorgon! Det finns fler saker att gå igenom, men man måste begränsa sig lite också ;)

Idag kom veckans reklam. Där kunde man hitta nötköttfärs på Willys till halva priset, ca 33 kr/kg. Enligt dem skulle man bara få ta 3 förpackningar/familj. Jag sa till barnen att nu ska vi köpa köttfärs så att det räcker ett bra tag framöver, så vi får inte känna varandra i affären och då kan vi ta 3 förpackningar var... de tycker bara att jag är såååå pinsam!

9 kommentarer:

Anonym sa...

oj, då är du laddad för pluggning :) du verkar duktig på de där med pluggande :)
hihii, ja skulle nog oxo göra så om ja hade så pass stora ungar så de gick hem. men att skicka en 5 åring till kassan med köttfärs skulle kännas så där misstänksamt.. hahaa

Nippertippan sa...

(jag håller på o skrocknar) Det där kunde ha varit jag...tre förpackningar var!!! Aj!!! Men det värsta är att Willys har alltid slut på alla extrapriser redan på måndag morgon ;) så det verkställs alldrig.

Tentan låter tuff, riktigt tuff! Ush. Men tillbehören är det inget fel på!!! Haha!!! Funderar på om jag skulle hämta lite tacoships från skåpet...
Lycka till med tentan :)

Anonym sa...

jisses vad du är duktig.... fattar inte hur du hinner med allt :) lycka till med tentan.... smart å ta barna också å handla, känar in massor på det viset :)

Anonym sa...

Ja jag gillar Harlan Coben, har läst en bok till av honom och har ännu en på lager!

Popcorn lät gott, det var längesedan jag åt. Sov gott nu!

Anonym sa...

Igår på TV:programmet"Du är vad du äter" talade Anna om att lakrits är beroendeframkallande liksom även Cokacola. Kram

Anonym sa...

Då har ni köttfärs en tid i alla fall,billigt var det i alla fall. kram

Anonym sa...

Det hör till med pinsamma föräldrar, men en massa mat blir det ju:) Lycka till!!

Anonym sa...

Hahahha, ja, sära på er och handla!! Så brukar min mamma göra när det är något erbjudande hon vill ha, men inte jag...=))))

Anonym sa...

Popcorn och godis lät gott. Klart man passar på när man bara får köpa ett visst antal. Vi går också till olika kassor och varje gång jag är där passar jag på och handla det som är billigt. Men när jag var barn (ca 30 år sedan) så sa min morfar att jag skulle ställa mig i en annan kö för att köpa 5 limpor som kostade en 5a eller vad det var. Jag tyckte det var hemskt pinsamt och trodde nästan att jag skulle bli tagen som en tjuv. Man fick ju faktiskt bara köpa 5 stycken, det visst ju jag. Haha. Nu gör jag samma sak själv utan att blinka=)