fredag, augusti 01, 2008

Katter

Då har vi haft solförmörkelse, men vi såg ingenting utav det. Molnen drog in och lade sig i vägen för den stora sevärdheten. Kanske man kan hitta intressanta bilder i någon tidning framöver istället.

För någon timma sedan upptäckte jag en grannes katt inne i sovrummet. Den underbara och svarta katten hade kommit in genom den öppna balkongdörren, men smet snabbt ut genom den igen.

På bakgården finns det två katter som inte är så glada i varandra. Den ena bor på våning 3 och är ofta ute på balkongen och tittar avundsjukt ned på den vita perserkatt som bor längst ned. Ibland kan man höra hur de ilsket pratar med varandra och den vita katten verkar reta gallfeber på balkongkatten, samtidigt som den spatserar runt på gården. Katter är roliga djur att iaktta!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

14 kommentarer

Men de träffas aldrig nos mot nos (= innekatter?) eller?
Katter är så speciella. Innan vi skaffade katt så trodde jag inte att de var så personliga.
Skrivet av Frogprincess 2008-08-02 kl 21:09
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 augusti 2008 klockan 21:14:
Balkongkatten är innekatt och den vita katten är utekatt. De träffas som väl är aldrig nos mot nos ;)


Katter är speciella. Jag är allergisk mot katter och gillar dom inte speciellt mycket, men jag tror att det beror på att när jag träffar katter så har dom en förkärlek att komma till mig. Upp i knät ska dom. Jag antar att det kan vara för att jag inte "bryr" mig om dom.
Fast å andra sidan så skulle jag gärna vara en katt i mitt nästa liv. Tänk att inte behöva visa tillgivenhet till någon. Att göra vad man vill och alla säger; det är ju så katter är. Ligga och slappa på det varma elementet hela vintern. Osv. =)
Skrivet av starling 2008-08-01 kl 23:23
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 augusti 2008 klockan 09:56:
Ja, man tycker ju att de verkar ha det rätt så bra! =)


ja här om natten hade vi ett par katter som inte var värst förtjusta i varann.. hörde hur nån fick sej en omgång.. imorse såg jag tussar av hår på gården, så det var visst den vita katten som åkte på spö.. stackars!
Skrivet av Tuta 2008-08-01 kl 21:18
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 augusti 2008 klockan 09:43:
Det är otroligt vad de ibland kan slåss!...


Absolut, visst är de det =) Vi har ju fyra stycken och alla är de olika varandra och pratar olika (varav en skriker *suck*)
Skrivet av Rospiggen 2008-08-01 kl 21:17
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 augusti 2008 klockan 09:42:
Fast de är ju så underbart härliga djur!! =)


Vi fick en trevlig kryssning också:) ha det bra
Skrivet av luddespappa 2008-08-01 kl 20:59
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 augusti 2008 klockan 09:42:
Vad roligt! Ha det så gott du också! =)


Visst är tigrr läckra ur. Katter är hur lustiga som helst med deras sätt då de träffas. Ja, man kan undra vad de snackar om. Missade solförmörkelsen själv, jobbade för mycket så jag glömde av tiden. Ha en riktigt bra fredagskväll!
Skrivet av MICKAN 2008-08-01 kl 20:43
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 augusti 2008 klockan 09:40:
Jag gillar verkligen katter! =) Hoppas att du fick en trevlig fredagskväll också!! =)


Katter är väldigt speciella djur! Egna och går sin egen väg. Allt sker på deras villkor!! På gott och ont!
Skrivet av Veiken 2008-08-01 kl 19:54
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 augusti 2008 klockan 09:39:
Jag älskar katter just därför! =)


Vi såg ingen heller :)
Skrivet av *tingeling* 2008-08-01 kl 18:57
Pusselbiten dricker te ;) svarade 2 augusti 2008 klockan 09:37:
Det var nog en hel del som missade den... =)


ja, katter är härliga, men idag var det en stackare som satt i toppen på en ek och vågade inte komma ner, så ägaren ringde brandkåren, den satt kvar i toppen när jag åkte hem
Skrivet av C.V 2008-08-01 kl 16:13
Pusselbiten dricker te ;) svarade 1 augusti 2008 klockan 16:38:
Hoppas att den snart kommer ner, för det är inte roligt för den där uppe...


Ja, katter är roliga att iakta, men dom katter vi känner är så blyga och rädda, så det finns inget att titta på!!!
Skrivet av Nippertippa 2008-08-01 kl 15:05
Pusselbiten dricker te ;) svarade 1 augusti 2008 klockan 16:02:
Här är de inte så blyga... ;)


Jag hade inte ens hört om solförmörkelsen förrän den var över.
Nu ska jag söka reda på ditt banan- och kardemummakaka-recept.
Skrivet av AnniSaint 2008-08-01 kl 14:33
Pusselbiten dricker te ;) svarade 1 augusti 2008 klockan 16:02:
Lycka till med sockerkakan! =)


Jag undrar just vad katterna bråkar om?Kram
Skrivet av Lillian 2008-08-01 kl 14:13
Pusselbiten dricker te ;) svarade 1 augusti 2008 klockan 16:01:
Det kan nog vara i stort sett vad som helst... Kram


Mmmm, jag hade två katter här ute på gården i natt som bråkade och fy vad det låter otäckt
Skrivet av Locklig 2008-08-01 kl 14:08
Pusselbiten dricker te ;) svarade 1 augusti 2008 klockan 14:10:
De är inte speciellt tystlåtna av sig vid bråk ;)


Åh, jag missade precis solförmörkelsen...
Skrivet av Fröken Sparsmart 2008-08-01 kl 13:25
Pusselbiten dricker te ;) svarade 1 augusti 2008 klockan 13:38:
Ja, det är inte roligt...

Inga kommentarer: