söndag, augusti 10, 2008

Sitter här med tända ljus



Det var värst! Helt plötsligt är det tomt på det mesta i kylskåp och skafferi. Dags för matinskaffning, innan vi börjar hungra alltför mycket. Tänker skicka iväg maken till affären, medans jag fortsätter att läsa tyska.

Dottern kom isäng sent, dök upp för ett tag sedan här i vardagsrummet och ligger nu i soffan med en filt över sig. Hade hon då inte lika gärna kunnat strunta i att gå upp ur sin säng och vara kvar i sitt rum?

Dagen började bra med solsken, men nu är det mulet igen. Med risk för att upprepa mig från tidigare inlägg: här sitter jag åter med tända ljus! (Har också tagit lite paus från tyska-läsningen...) Ha en så trevlig eftermiddag!! =)

8 kommentarer:

Anonym sa...

hej

Anonym sa...

Ahh, tomt i kylskåpet är inte bra.. det hade jag igår, men mannen åkte och handlade när jag låg och sov så jag vaknade med mat i kylskåpet och det tycker jag är skjönt för att handla matvaror är inget kul (enligt mig) Jag kan tänka mig att det var jobbigt att få stämpeln som anorektiker liksom att få stämpeln fetto.

Anonym sa...

Tjena!
Det vart ju fint här ju :) är det okej att länka till dig här?

Kram Mia

Fru Pusselbit sa...

Det är helt okej!! =)

Anonym sa...

helt okej här också :)

Anonym sa...

Har ni möjligen råttor i kylskåpet? Det har vi!!
Annars har vi haft överfallsregn här! Ha en skön kväll med ljus.

Anonym sa...

Tänk vad man handlar och handlar...vart tar allt vägen??? =)))

Anonym sa...

Tom i kylskåpet är ju ganska vanligt det är ju inte alls bra. Duggregn här och jag kunde inte låta bli att åka till stugan. Tända ljus det behövdes där också.