fredag, augusti 08, 2008

Ösregn och ingen sol i sikte

Ute öser regnet ned och det är ca 15 grader. Nu känns det nästan som om man håller på att regna bort. När vi förr bodde på tredje våningen i en lägenhet, var jag aldrig orolig för översvämning, men nu när vi bor längst ned... även om man logiskt sett vet att det antagligen inte sker, så kommer ändå tanken.

Här har jag bunkrat upp med kardemummate och sitter med raggsockor. Min son kom precis in i rummet och frågade mig varför jag sitter med en tänd ljusstake vid datorn. Jag förklarade för honom att det är så mörkt och trist idag och jag behöver något trevligt att se på...

Här kommer dagens väder på olika turistorter hämtat från DN

Turistorter
Helsingfors 22
Köpenhamn 23
London 19
Paris 21
Rom 29
Moskva 19
New York 22
Tokyo 29
Sydney 13
Kapstaden 18

Visst är det lätt att längta bort under en sådan här trist och regnig dag?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det uppehåll just nu, men det har regnat hela natten.

Anonym sa...

Gillar din nya blogg. Jättefin ;)

Anonym sa...

Nu har du fått fint här

Anonym sa...

Jag ser att du valde google, du kan ha fler inne i samma ruta då klickar folk lättare och du kan även ha dom som jag har på min sida om du vill

Anonym sa...

Här är det åskvarmt men regnet har slutat!!! Vilket håll det går åt vet man inte ännu...
Erika

Anonym sa...

HEJ du.. så du valde att flytta? Skönt med en blogg som fungerar=)
kramis