söndag, augusti 17, 2008

Regn i massor!

För någon timma sedan åt jag sconesen på bilden till höger och drack grädd- och rabarberte till.

Min man ringde precis. Nu är han i Västerås och det var som om han och bilen hamnat under ett vattenfall. Vi kunde knappt prata med varandra, för regnet hördes så mycket... Han tar det mycket lugnt med körandet, så han kanske är hemma först om några timmar istället.

Dottern tog ett paraply och gick på en regnpromenad för någon timma sedan, men kom rätt så snabbt tillbaka igen. Hon älskar ett sådant här väder, men till och med för henne var det för mycket regn och blåst idag. Hon frågade om det kan bli översvämning när vi bor på nedre botten och ibland undrar jag över det också...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Ser härligt gott ut med scones =) Och det var det säkert ;)

Anonym sa...

Gud, vad hungrig jag blev när jag såg dina mackor=)SVAR; Nää, grannar kan vi inte vara då, för både festen och killen "skönsång" på kvällen hade du nog inte missat iså fall=))

Anonym sa...

Vad goda dina mackor ser ut. Tur att jag är mätt. Bra att din man tar det lugnt i regnet, det är inget roligt att köra bil när det regnar mycket. =)

Anonym sa...

Det har verkligen regnat! Du, det där såg jättegott ut! Men, *viskar* med kaffe till :)
Hon var så rar den där gamla kvinnan, hon är runt 75 år gammal.

Anonym sa...

nu är jag tillbaka i stan! Har lite inplanerat i veckan men tid för å träffas har jag!


ps. jag har gått ner 3 kg istället för att gå upp...konstig graviditet...! .ds

Nippertippan sa...

Ja, sådana där bilder är effektiva...man blir sugen...måste till kylskåpet nu. Jag har en finsk köttpastej där...mmm :)
Ha en trevlig kväll!

Anonym sa...

Här vräker det formligen ner oxå - det går inte att gå ut.

Anonym sa...

God morgon i stugan! Idag vräker det ner här och det blåser stormvindar, även åskan dundrade på morgon, men den har nu slutat i allafall. Hann ut med hunden innas det startade som tur är, för hon hatar regn... hoppas allt gick bra å få hem "gubben" :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Ja... att det finns mer regn.

Anonym sa...

Jag skrev på min blogg att dina inlägg inte hamnar i min bloggkoll, men som om den visste vad jag skrev så kom allt där när jag uppdaterade nästa gång...

Anonym sa...

mumsigt med scones. o grädd o rabarberte? de lär smarrigt! =)