söndag, september 14, 2008

Var är solen??

(Foto av Fru Pusselbit)
Idag ska dottern ut i la Stada och träffa kompisar, Herr och son Pusselbit ska vara en hel del i köket, för det finns både disk och mat som ska göras. Jag själv ska sitta här framför datorn och ta det lugnt... nej, jag ska röja upp här i hemmet och ta hand om lite tvätt!

Vädret är supertrist, grått, mulet, kyligt, blåsigt... var är solen någonstans!?

Tänk, om detta hade hänt min mormor när hon reste med mina föräldrar till en av mina systrar som då bodde i Alaska, Mary Dahlström 85 år- och terroristanklagad...

Något som min man verkligen inte gillar är att Svarta Änkan nu verkar vara etablerad i Sverige. "På Naturhistoriska riksmuseet har man fått ett tiotal svarta änkor skickade till sig – bara i år. Och troligen finns det fler eftersom det bara är ett fåtal som upptäcks." Huvva!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Varsågod och tack =D
Kul att du gillar det nya utseendet!

Usch för dessa spindlar alltså.
Jag får mardrömmar.
Har alltid haft fobi tidigare men nu tycker jag att alla spindlar ser ut som svarta änkan ha ha

Kram

Anonym sa...

En bekant till oss importerade en bil från USA, den var full av Svarta änkor. Kram

Anonym sa...

Bara tanken på svarta änkor ger mig hicka.

Anonym sa...

Solen är hos mig.....

Anonym sa...

men ååh fyyy! vill inte ha massa spindlar hit inte :S

Anonym sa...

Ja jag läste detta med svarta änkan. hua, det är inte alls kul. Men jag är inte det minsta förvånad. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Inte mycket sol här idag! Inget bra med svarta änkor.

Anonym sa...

Inte mycket sol här idag! Inget bra med svarta änkor.