måndag, september 01, 2008

Ska snart till la Stada

(Foto av Fru Pusselbit)
Då var bankaffärerna avklarade och nu ska jag snart släpa med mig sonen till la Stada och träffa den övriga familjen. Vi ska gå och ta några trevliga bilder på oss... helst skulle vi väl ha klippt oss innan, men det får bli som det blir!

Igår gjorde jag tzatziki och den blev underbart god. Vi älskar att ha den till det mesta och det är fantastiskt gott att breda den på en vanlig smörgås och äta. Man kan också ha den i en smörgåstårta med lax och räkor eller använda det som dipsås och doppa i morötter, chips mm. Min dotter älskar den så mycket, att vi till och med hade den på julafton tillsammans med den vanliga julmaten. Måste erkänna att det kändes lite ovanligt att äta den till julskinkan, men det var inte alls oävet... (Receptet på den kommer någon gång framöver i min receptblogg).

Nu önskar jag er alla en underbart trevlig måndagskväll!! =)

12 kommentarer:

Anonym sa...

Tzaziki på mackan och i smörgåstårtan! Det blir mitt nästa projekt! Tack för den!! Kram

Anonym sa...

Önskar dej det samma - en trevlig kväll!

Anonym sa...

Tzatziki går till allt ;o)

Anonym sa...

På julskinkan? Hm, varför inte?

Anonym sa...

Tzaziki det låter som det är gott. kram

Anonym sa...

Här är ännu en familj som älskar tzatziki... gör som ni dippar och har ibland tom på mackan. Kom in och var med i septemberfrågan, den är kul!!!
Erika

Anonym sa...

Jag älskar tzatziki!! Så gott till grillat :)
Samma här, vi har haft kärv ekonomi så länge att jag personligen har en massa hål att fylla, allt går till det viktigaste och barnrn. Böcker är en lyx jag unnar mig då och då.

Anonym sa...

Tzaziki är så gott!
Har aldrig gjort själv men vill gärna prova:)
Ha en fortsatt fin kväll.
Kram

Nippertippan sa...

Tzatziki är ju så gått, precis som all grekisk mat i övrigt :) Härlig bild har du också tagit!!!
Ha en trevlig kväll och morgondagen också, eftersom det är rätt så sent redan ;)

Nippertippan sa...

...jag kan inte låta bli och "tippa"... börjar hemlisen med "a"???... jag är ju som småbarn...måste skaka lite paketerna... vad spännande! Lycka till med allt!!!

Anonym sa...

Tsatsiki är en favorit här hos oss med. Gott! Kram

Anonym sa...

Håller med...det är en underbar rätt som är god till det mesta=))