måndag, september 15, 2008

Guten Nacht and Sleep Well! =)

(Foto av Fru Pusselbit)
Denna dag har varit lugnet före stormen i morgon. Vädret var fruktansvärt mulet, grått och kallt och deprimerande. Mina ljus har varit tända i stort sett hela dagen och jag har suttit under flera filtar med tjocka strumpor och tröjor och druckit flera muggar hett te för att få upp värmen. Kunde också varva ned efter allt som varit, genom att läsa ut en bok i lugn och ro...
Jag har känt mig förkyld, men hoppas nu att det ger med sig, för jag har inte tid att vara det!

Har också pratat med min kära svägerska, som låg i en fruktansvärd migrän. Hon har det inte roligt just nu. Fast hennes dotter roar sig desto mera och hon har flyttat till Barcelona med sin colombianske pojkvän och igår låg hon och solade sig på en strand. Båda har fått jobb, samtidigt som han studerar och deras etta på 37 kvadratmeter kostar över 7000 SEK/månad och har två balkonger. Jag är så glad att det går bra för dem! =)

Imorgon finns lite att göra, så nu är det verkligen dags att säga god natt och sov så gott!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

ojojoj, barcelona minsan. inte helt fel =D

Anonym sa...

God natt lilla du! Ha en bättre tisdag - och glöm inte titta vad jag har till dig i min blogg! KRAMAR

Anonym sa...

God natt och sov gott!!!

Anonym sa...

God morgon vännen! Det är ju långt till Barcelona, skönt för henne som får sol som vi saknar här. kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! Hoppas verkigen att du mår bra idag, sån hektisk dag du kommer att ha.. hoppas också att svägerksan har blivigt fri från migränen, jag känner mig lite bättre nu, peppar peppar :)Här hos oss är det en aning kyligt, bara +3 och dagg överallt, men det ser ut å ljusna bakom molnen, så kanske de blir lite fint ändå, hoppas kan man ju alltid, fniss... ha en bra dag :)

Anonym sa...

Tack för gratulationen igår =) *glad* Ja nu har du en späckad dag (om jag minns rätt så var det idag) Hoppas att du hinner med allt och inte stöter på allt för många problem *kram*

Anonym sa...

Wow!! Barcelona!! Åh, det låter ju helt underbart och en liten etta med två balkonger måste ju göra att den KÄNNS större, väl? Jadu, det här vädret ger jag inte mycket för just nu :/

Anonym sa...

Ja, det är ruggigt nu. Höll på att frysa ihjäl på väg till tunnelbanan i morse.
Kram

Anonym sa...

Ja det blir en dam o en herrbalkong!
Svägerskan