tisdag, september 16, 2008

Inför resten av dagen

(Foto av Fru Pusselbit)
Ja, då sitter jag med mitt morgonte och har kommit på för längesedan att öppet hus på min dotters gymnasium får jag skippa. Då kommer jag att hinna med resten av det jag ska göra. Dessutom har det faktiskt dykt upp fler saker...

Min son har ett prov + läxor i flera ämnen till imorgon. Visst är det fantastiskt?! Och när min son kom hem från skolan igår, hade han fått punktering på cykeln igen och min dotter har också en punktering på sin cykel. Åtminstone sonens punktering lagades igår kväll, nu får vi bara hoppas att vi inte missade några hål och att det håller ett tag.

Abbe är nu inne på sitt tredje spaghettistrå, min förkylning har blivit sämre och inte bättre och snart ska jag flytta på bilen till ishallen. Ute är det lika mulet och grått som igår, men det känns som om det är lite mörkare... och det är 8 grader varmt. Brrr! Jag funderar på att ta fram min vinterkappa, jag vill ju inte frysa för mycket!!

Tvätten jag tvättade i förrgår har äntligen torkat och idag tänkte jag få undan det sista innan ikväll. Som dammsugning, det sista av disken och toaletterna...

Ungdomshabiliteringen ligger nära mitt universitet, så jag tänkte titta förbi där när jag ändå är i krokarna. Vi får väl se hur det går med alla planer, för de kan ju som bekant gå i stöpet! ;)

12 kommentarer:

Anonym sa...

låter som en full dag =)

Anonym sa...

Godmorgon lilla Fru Pusselbit!!! I dag är det alltså dagen D...när ALLT ska hända. Hoppas att det ändå blir en bra dag, och att du hinner andas ut något emmellan allt. Skit i toaletterna, beta bara av sakerna som du måste idag, toan finns ju kavar till, antingen någon annan eller tills en nnan dag!!Önskar dig en bra dag och att du inte hamnar för mycket uppe-i-varv. Kram på dig!!!

Anonym sa...

Åh, en sån där fullt-upp-dag? Kallt är det och jag måste göra brasor i spisarna men ooooorka *suck*

Anonym sa...

Åh! Det är ju din hektiska Tisdag idag...hoppas allt går bra och att din förkylning snart blir bättre.
Nu är det svårt att välja kläder, men jag vill inte heller frysa så jag plockar fram vinterjackan nu:)
Ha det så bra idag!
Kram

Anonym sa...

Ja nog gör du nog rätt i tar på dig en varmre jacka nu när du är förkyld å allt. Krya på dig :)

Anonym sa...

Ja usch ja, nu är det kallt!
Du bör nog ta fram kappan speciellt som om du börjar bli sjuk oxå. Krya på dej! Kram

Anonym sa...

Oj då, du har att göra...
Hur gick det med tyska tentorna? Har du fått veta än eller har jag missat att läsa inläggen???

Anonym sa...

Här har kylan slagit till oxå.Du verkar som att du alltid har fullt upp,undra om man kommer någonsin få det lite lugnare hehe:)ha det så bra kram lena.

Anonym sa...

Vi hinner sitta lite med dem faktiskt och personalen tar sig tid ganska ofta, det tycker jag är bra!

Nippertippan sa...

God eftermiddag! Hoppas du har lyckats att pyssla ihop den förskräckliga scheman! Är inte avundsjuk. Sköt om dig mellan varven, unna dig små goda stunder, liksom ladda batterierna. Allt går om man måste, men var rädd om dig!!! Kram :)

Anonym sa...

Inget bra att din förkylning inte blir bra.

Anonym sa...

Snälla lilla Pusselbit! Nu får du snart avslöja var du bor åtminstone. Jag är så nyfiken! 8 grader får mig att tänka på Umeå...
ska du plugga mer tyska nu i höst eller? Hoppas du hade en bra dag! KRAM