lördag, september 06, 2008

Ha en så trevlig lördag!

(Foto av Fru Pusselbit)
När vi åkte hem igår kväll från Stockholm, hade vi efter många om och men lyckats få gjort det vi kom dit för. Det blev ingen shopping och ingen middag inköpt där, utan vi åt på MAX efter vägen hem.

Abbe hade under den tiden vi varit borta, fått lyssna på radion så att han inte skulle känna sig så ensam. Han verkar trivas bra hos oss och har hittills inte blivit på dåligt humör. När han är lite ilsken av sig, brukar han gapa och skrika rätt så högt och det blir inte roligt för oss eller för grannarna, så vi försöker se till att han är på så bra humör som möjligt... Om man pratar med honom, kan man säga vad som helst i mjuk ton, för han förstår i alla fall inte vad man säger!

När vi kom hem igår, började min man ordna med en trådlös nätverksanslutning, för annars snubblar vi över en massa sladdar i vardagsrummet. Det känns skönt att min dotter får låna en fin dator från sin skola, för då har vi en varsin dator, även om alla datorer inte är så bra. Jag sitter med surrburk (vår sämsta), för jag spelar inga avancerade spel, som de andra gör...

Här kommer ett av våra samtal igår (J=jag och M=mannen), vi ser på reklamen om ensam mamma söker:
J "Om du var med i ensam pappa söker, skulle du då leta efter en kvinna som var trevlig, käck och glad? Hon letar ju efter en man som är just trevlig, käck och glad!"
M "Jag skulle aldrig vara med i ett sådant program."
J " Jamen, om jag dog, hur skulle nästa person vara, skulle hon likna mig, eller hur skulle hon vara?"
M, efter att ha funderat en stund "Hon skulle likna Roger Pontare!" (Det säger väl hur löjlig han tycker att denna diskussion var...)

Här är det mulet och grått, jag hoppas att ni har bättre väder än vad vi har och att ni får en trevlig och härlig lördag!! =)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Roger Pontare *fniss*
Hoppas att solen skiner hos dig!
Kram

Nippertippan sa...

Här regnar det också. Abbe verkar så mysig. Babblare! Ha en trevlig lördag!!!

Anonym sa...

jag tror att han vill ha någon som är mjuk och omtänksam, som du.
Hej då från Gullan!

Anonym sa...

Din man verkar kul ;)

Anonym sa...

Ja eller så är han bara väldigt förtjust i Roger Pontare. ;-D

Anonym sa...

Haha, det var ju också ett sätt att få slut på en diskussion. :D

Anonym sa...

Gott att ni han med det ni skulle i Stockholm. När får vi veta den stora hemligheten? (är sååå väldigt nyfiken ;) )

Anonym sa...

Hello "Roger"! Det är skönt när man fått handlat en hel del saker som man saknat. Äntligen har regnet slutat ösa ner här, sovit bort den tiden under dagen. Ha en riktigt bra Lördag.

Anonym sa...

hahaha, Roger Pontare? Kan det vara så att ni är lite lika;)? En sån där fråga är så lik dem jag ställer till min man som suckar djupt... Förstår inte alls varför =)
Jag har precis plockat ut en äååelpaj från ugnen... så gott! Hoppas er blev god!!! =)
Erika

Anonym sa...

Haha, roger pontare, kunde han inte ha hittat på något bättre ;) Trådlöst är toppen, det kör vi med här hemma =)

Anonym sa...

hahaa, roger pontare! =P

ja låter skönt o ha egna datorer, slippa tövla om vem dom får vikken.. hihi..

sv- haha, ja de e action i livet ibland.. allt verkar komma på en gång lixom..
ja, han verkade inte bli allt för traumatiserad av att han fick krull i sina morrhår.. men hoppas han lärde sej att undvika eld från och med nu..
haha, ja vem vet va de e för en .. hoppas de e nån trevlig en =P

Anonym sa...

Jag åt nyss smulpaj på äpplen, med vaniljsås till kaffet. Muuuums!

Anonym sa...

Hahhahah, då duger du gott!!!!! Roger Pontare av alla..fniss=))

Anonym sa...

Jasså han också. Det är ju så modärnt nu för tiden att gå över till samma kön.;)

Anonym sa...

Roger Pontare!? Haha, ja, inte alltid männen vill prata om samma saker som vi eller ens funderar i samma banor *s*.

Anonym sa...

Fy vad jag längtar efter äppelpaj med vaniljsås grymt mycket men jag lär inte få någon i dag i varje fall,suck.Kram till dig

Anonym sa...

Hej! Ninja´s back.....kommer att ladda ner lite bilder när jag packat upp.....ha det gott!