lördag, september 13, 2008

Tankar om lite av varje

(Foto av Fru Pusselbit)
Min dotter somnade vid klockan 18.00 igår och vaknade vid 08.00 idag. När jag kom upp satt hon framför den stationära datorn och spelade WoW helt inlindad i vår största filt. Hon nämnde något om att hon inte mått så bra på sistone...

Abbe har fått sitt tredje bandspaghettistrå och det verkar som om han vill ha fler. Idag tänkte jag och dottern ha riktigt roligt, för vi ska nämligen städa hans bur. Det kan ju bli intressant...

Min kusin har ju fått skjuta någon älg på älgjakten. Min fars jaktlag uppe i norrland har också fått skjutit någon älg, men det har tydligen inte varit så lätt, för det är ovanligt många bärplockare ute i skogarna så här års. Dels skrämmer bärplockarna bort älgarna, men jägarna är också lite oroliga för att de ska råka skjuta någon bärplockare av misstag. Björnarna har hittills hållit sig borta, tack och lov! Det skulle vara intressant att veta hur många människor per kvadratmeter som är ute i skogarna där uppe just nu...

Läser i tidningarna att nu har Orkanen Ike slagit till mot Texas. Hoppas verkligen att det inte blir alltför allvarligt och att det går upp i Oklahoma till mina systrar i Tulsa. Jag tycker allt att det räcker med alla olika tornados de får ibland och isstormen de hade i vintras... När man själv inte är där blir man så orolig. Dessutom tänker man ju förstås också på alla som bor i Texas och hoppas att alla där klarar sig. Vad som än händer är ju människors liv det viktigaste, men det är inte heller roligt att bli av med det hus och de ägodelar man har.

17 kommentarer:

Nippertippan sa...

Du är väll orienterad just nu vad som händer överallt! Äljstek är jättegott! Det är det som är bra med jagandet. Vi hade mycket älgkött hemma när jag var barn.
Ha en härlig lördag och pyssla om den mysiga Abben!!!

Anonym sa...

Jodå färgningen gick bra så det blev en lugn fredagkväll hehe. Ja folk i skogen under jakt är ju inget att leka med, man har ju vänt efter skogsvägar fler än en gång när man sett de uppsatta skyltarna för man vill ju inte riskera att få en hagelsvärm i baken :) ha det bra så länge /Lena

Anonym sa...

Det är så synd om alla människor som drabbas när vädrets makter är i farten.
Jag är lite björnrädd så jag skulle inte våga gå ut i bärskogarna i norr. Jag sprang som en räd skottspole i skogarna i Ångermanland för några år sedan och trodde att jag såg björnar bakom varje gran;)

Ha en fin dag! Hälsa dottern och lilla Abbe:)
Kram

Anonym sa...

HejsanSvejsan i solskenet!
Så din dotter spelar också WOW, min med...min har också varit krasslig nu ett par dar och hemma från skolan 2 dar.

Jag har gjort om, igen, på min hemsa...tror jag hittat rätt nu *fniss* en blogsajt där jag kan mixa och trixa lite själv och låsa vissa inlägg!

Själv fick jag ny skjuten älgfärs igår som nu ligger i frysen *mums*

Hoppas ni får en skön lördag!

Anonym sa...

Hoppas att hon inte blir sjuk då din flicka om hon har känt sej dålig länge eller är det kanske nerver inför det ni planerar :)

Anonym sa...

Hoppas att dottern slipper bli sjuk, det var många timmar hon sov, många som går och blir sjuka nu. Jag har frusit hela dagen idag så kanske det är något på gång här med. *kram*

Anonym sa...

Imorgon börjar barnas pappa sin älgjakt och det är väldigt mycket björn där! Och hundarna han har jagar med förkärlek björn så vi får se hur det går imorgon. Hela jaktlaget är spända, vissa lite halvrädda också, med all rätt! :)

Anonym sa...

Körde DU sönder en kofångare inatt? Stackars bonde!
Hahaha... Ibland vet jag inte var jag får allt ifrån :)

Anonym sa...

Vädertsmakter rår vi inte över,men det är tragiskt när öväder drar fram.Kloka älgar som håller sig undan. Hoppas dottern mår bättre. kram

Anonym sa...

ja, livet är värt mer en prylar

Anonym sa...

Tack vännen!
Är nästan färdig nu, bara lite småpill kvar.

Usch ja,alla dessa stormar och orkaner.
Inte klokt ju!
Lider med människorna där.
Tänk att leva i den rädslan!
Fast vi börjar ju oxå få mer kraftigt väder här.
Inte lika mycket dock men det är nog bara en tidsfråga.
Ha en trevlig kväll.
Kramar

Anonym sa...

Hur kommer det sig att dina systrar bor där?

Anonym sa...

Hej. Älgstek kanske kan vankas på bordet hos dig då. *
Du får ha en riktigt bra lördagskväll och sköt om dig!

Anonym sa...

Ja, det är trist med allt väder......svårt att förstå vilka krafter som är i gång....men man vill inte heller ha den erfarenheten...hemskt när människor drabbas...

Anonym sa...

Du har något att hämta hos mej, kika in en snabbis och plocka hem det.
Kram på dej vännen

Anonym sa...

ja man hör ju emellanåt hur en och annan bärplockare fått ett skott i sej..
ja usch, dom här stormana är inte roliga.. gör så mkt skada. hoppas dina systrar har de bra där borta...

Anonym sa...

Just för vädret och så är det nog lite oroligt att bo i USA, tror jag, det verkar ju så med tanke på allt annat som varit förut där. Kan inte bärplockare och jaktlag liksom turas om i skogen? Nä, det kanske inte går? Hoppas dottern känner sig bättre snart!