måndag, september 22, 2008

Kväll och Extreme Homemakeover

Familjen är samlad efter en gråmulen dag. Herr Pusselbit kom hem med ännu mera svamp och ikväll funderar vi på att frossa i stekt svamp. Fast det måste bli när bedövningen släppt i halva ansiktet, för jag har verkligen ingen lust att bita av mig tungan... ;) Jag var ju på ett trevligt tandläkarbesök vid 15.00.

Just nu ser vi på "Extreme Homemakeover" och de hjälper en familj som har 6 barn, varav 5 stycken med autism. Det är mycket intressant, inte bara med heminredning osv. utan också med barnens diagnoser och hur de löst saker och ting. Alla barnen är ju så olika och behöver olika hjälp!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det programmet såg jag när det gick tidigare. Kram från Sita

Anonym sa...

jag har inte den kanalen längre... Hoppas lille man blir fri från förkylnigen snabbt.. jobbit när man ska klara skolas alla uppgifter.. å du din stackare som varit hos tandläkaren, är inte avundsjuk, är ju som sagt livrädd för tandläkaren :)

Anonym sa...

Har sett på det! Hoppas din bedövning har släppt nu. Svamp är ju gott. kram

Anonym sa...

Det är också en av livets höjdpunkter när tandläkarbedövningen släpper. ;) Kan man dessutom frossa i stekt svamp blir det ju inte direkt sämre. :)
Fem barn med autism? Det låter som ett program jag hade velat se.

Anonym sa...

Oj, fem barn med autism? Hur vågar man skaffa fler efter det att man redan har ett par? Det måste ju vara genetiskt.

Anonym sa...

Extreme Homemakeover brukar jag se ibland och gråter floder varje gång.
Min dotter är precis likadan, så det är badlakan som gäller. Hon sitter hemma hos sig och jag hos mig, med var sin gubbe som inte fattar nåt!! Kram

Anonym sa...

Extreme makeover...känns som om jag skulle behöva det hi,hi

Anonym sa...

Avskyr tandläkare, turligt nog har jag bra tänder så jag behöver inte gå så ofta...
Ha en bra kväll!

Nippertippan sa...

Jag har sett det avsnitt förut. Intressant. Allt blir så stort som det brukar i Ameeerika!
Nej, bita sig i tungan är inget vidare, men smörstekta svamp är mumsimums!!!!
Ha en härlig måndagskväll! Kramizar :)

Anonym sa...

de e bra att dom kan hjälpa till familjer med olika sortens problematik. hitta de som lättar vardagen. :)