lördag, september 27, 2008

En mulen och grå lördag

(Foto av Fru Pusselbit)
Dottern är på benen, sonen sover, Abbe vill ha lite mer gott att äta för maken sitter framför WoW och äter blodpudding... men vi ger inte Abbe blodpudding och då blir han väldigt upprörd. Han vill smaka på det vi äter och det går ju inte alltid, så vi får ha lite andra saker i beredskap. Som spaghettistrån, knäckebröd, morötter, äpplen osv. Igår fick han lite ris och det var tydligen också väldigt gott.

Ute är det otroligt mulet och det har också regnat. Fast vi ska mest vara inne och röja och baka och... dessutom ha ett litet familjeråd. Det brukar vi ha ibland, men inte så ofta. Vi måste börja planera hur vi ska göra framöver.

Jag läste en bok i går kväll och helt plötsligt var klockan 02.30 och jag är helt fascinerad över hur snabbt tiden kan gå!

Blomma
  • lat: flos
  • eng: flower
  • ty: Blume
  • fra: fleur
  • spa: flor
  • it: fiore
  • fi: kukka

11 kommentarer:

Anonym sa...

Naturligtvis blir han sugen när in äter :) Hur länge ska ni ha Abbe hos er?

Anonym sa...

Här skiner solen,härligt!Blodpudding är väl inte min favorit precis (menmen) smaken är ju som bekant delad:)Vad ni ska smaska på sen ni har bakat färdigt:)Familjeråd har vi här oxå mellan varven,det är ett måste.Ha det så fint idag kram lena.

Anonym sa...

Hejsan!
:-) nu har jag gjort en blog här jag också, mycket saker som skett och jag orkade inte, helt enkelt!

Hoppas ni har det bra och nu är vi blog grannar :-)

Kram m i @

Anonym sa...

Självklart han blir sugen när ni smaskar i er! :)
Här blir det bara lugna gatan idag, tills i eftermiddag i alla fall :) Då är sambon hemma igen och husfriden bryts, haha.

Nippertippan sa...

Heh, du måste snart få en insikt om hur det är för oss finnar med andra språk. Finskan är ju inte lik någon annan språk!!! Blomma=kukka!!!!! Hahahaha!!!
Ha en härlig dag idag!!! Kramizar:)

Anonym sa...

hahaa, baltazar är oxo sån, han vill smaka på allt som vi äter... sen nyser han när de e nåt med mkt kryddor eller salt.. hahaa..

Anonym sa...

sv- ja, de e värt att vara clubmedlem ibland, damp ju ner kuponger för en tusing =D

Anonym sa...

Du med! Har du gjort den här utmaningen?
Är det nästa helg ni berättar eller denna?
Erika

Anonym sa...

Jag kan bli alldeles asocial av böcker därför läser jag mest på semestern....

Anonym sa...

Här har det varit fint men lite blåsigt. Kram Sita

Anonym sa...

Det är livsfarligt att läsa en bra bok på kvällen. Tiden bara försvinner. Hoppas det var värt det!! Kram