söndag, september 21, 2008

En lugn och skön söndag

(Foto av Fru Pusselbit)
Idag har vi tagit det mycket lugnt, migränen sitter kvar och det är tur att det finns tabletter. Abbe sitter på en av sina pinnar i buren och halvslumrar. Dottern är och tränar Karate just nu och hon cyklar dit och hem. Antagligen slumrar sonen också, han är förkyld och sov inte så bra i natt och maken sitter framför den stationära datorn och spelar WoW.

Huvudvärk
  • lat: dolor capitis
  • eng: headache
  • ty: Kopfschmerzen
  • fra: mal de tête
  • spa: dolor de cabeza
  • it: mal di testa
  • fi: päänsärky

16 kommentarer:

Anonym sa...

Hur ofta har du migrän? Alldeles för ofta misstänker jag att svaret blir. Stackare. Hur länge brukar det sitta i? Hoppas det blir bättre snart/fort. Kram=)

Anonym sa...

Har också migrän men klarar mig idag. Tog Zomig Nasal igår så jag har bara en släng bakom vänster öga kvar.
Min hemlighetsfulla vän, du har så mkt att göra. När hinner du ta hand om dig själv? Ja, nu känns det som om det händer alldeles för mycket. Det är inte lätt att vara tonåring men det är verkligen inte lätt att vara tonårsförälder heller...
Erika

Anonym sa...

Hahaha, alltså finska är nog det styggaste språket i världen, alla kategorier :)

Anonym sa...

aj aj det var inte roligt, önskade du fått slippa den några dagar

Nippertippan sa...

Skönt o ta det lugnt ibland!!!
Ha en härlig söndagskväll!!! Kram :)

Anonym sa...

Stackare som har fortfarande migrän. Finns det inget som hjälper? En fin bild! kram

Anonym sa...

Det här med migrän, att ingen kan komma på nånting, bota eller göra symptomfri.
Jag förstår att det måste vara ett helvete när det sätter åt.
Skönt med en lugn dag emellanåt! Ha det så got du kan med värken!!

Anonym sa...

Stackare! Fortfarande!
Jo, förhoppningsvis får jag bättre balans. Det är balansen som är min akilleshäl. Jag fick stroke 2003 och efter det så har jag bl.a. trubbel med balansen, men jag är envis så ...

Anonym sa...

Fy katten för Päänsyrky.....lät bra på finska.....jag har tidigare brottats med flera dagars huvudvärk ibland upp till en vecka och det är lagom roligt......som tur är så har jag blivit bättre har du provat med akupunktur?

Anonym sa...

skönt med lugna dagar. hoppas migränen släppt! :)

Anonym sa...

Trattkantarellerna smakade bra.

Anonym sa...

Ok ok lite anti Fra aktivism på plats.

Jag uppmanar alla att sprida denna länk till alla ni känner och be dem sprida vidare mm.


http://www.forfattningsdomstol.se/

Anonym sa...

God morgon!
Hoppas din migrän har laggt sej tills idag. Ha det gott idag!

Anonym sa...

God morgon i stugan! Hoppas du slipper migränen idag... Här hos oss är det grått och blåsigt idag, men man kan ju hoppas solen tittar fram under dagen :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Så kul med dina ord på olika språk, man lär sig något nytt varje dag man tittar in. Måndag och jag hoppas att din migrän har tagit ett slut *kram*

Anonym sa...

Jag är så tacksam att jag slipper migrän. Har huvudvärk 4-5 gånger om året tack och lov! men då brukar jag vara däckad en hel dag. Hur ofta har du din migrän? Du skriver om det ganska ofta tycker jag. Har du haft det i många år? Hoppas det går över snabbt med hjälp av dina tabletter! KRAM