fredag, september 19, 2008

Soligt och förkylt

(Foto av Fru Pusselbit)
Idag är det ett underbart soligt väder och i stort sett inga moln på himlen. När jag flyttade bilen till ishallen, passade jag på att stanna ute lite extra i det! =)

Både jag och min son är rejält förkylda och min son stannade hemma från skolan och jag tänker inte åka någonstans. Huvudvärk, trötthet, snuvig och halsont... Är ni säkra på att detta inte smittar via bloggarna?

Vi satt vid frukosten med varsin temugg och pratade lite om olika skolämnen och vad det är som gör att man har lättare för vissa, men så svårt för andra. Han har valt till Diskret Matematik och tycker väldigt mycket om det. Konstigt nog finns det inget ämne som han avskyr, utan han tycker om allt han läser och det är ju skönt!

Blodpudding
  • lat: sanguiculus
  • eng: black pudding
  • ty: schwedische Blutwurst
  • fra: boudin suédois
  • spa: budín de sangre
  • it: sanguinaccio
  • fi: verivanukas
Detta ska vi inte ha till lunch eller middag idag...

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas ni blir bättre snart. Kram från Sita

Anonym sa...

Vilket HÄRLIGT namn diskret matematik!!!
Hur myser ni idag?
Erika

Anonym sa...

Här skiner solen,härligt.Något måste, göra åt naglarna hehe:)Vad skönt att sonen tycker om ämnena i skolan.Bloppuding har jag inte ätit sen jag flyttade hemifrån.Många kramar lena.

Nippertippan sa...

Jo, hoppas det inte smittar via bloggar!!! Jag ska ta i trä...
Blodpudding på finska lät skoj... i praktiken säger man "veripalttu", i alla fall som jag vet. Och det är det enda jag inte äter!!! Men det är hälsosamt, tror jag, hoppas så i alla fall.
Krya på dig/er!!! Kram :)

Anonym sa...

Blodpudding är gott ;) Åhh, krya på er där hemma *kram*

Anonym sa...

Helt övertygad om att det smittar mellan bloggarna! Varför är alla förkylda annars??

Anonym sa...

Uuuh, spelar ingen roll vad det heter jag tycker blodpudding är äckligt!

Anonym sa...

Hehe, förlåt att jag smittade dig! ;-D Krya på dig!

Anonym sa...

åh, krya på er. ja ja hoppas de inte smittar. hehe

Anonym sa...

Krya på er! kram

Anonym sa...

Haha, när jag läste det tyska så misstänker jag att vi äter detta i Sverige enkom. Jag tycker att blodpudding med lingon sylt och knaper stekta bacon är super gott. Kram=)