tisdag, september 09, 2008

Migränhumör...

(Foto av Fru Pusselbit)
Vi var rätt så trötta när vi kom hem från Stockholm igår och nej, allt är inte färdigt ännu och det gör att vi faktiskt inte mår så bra... Det finns lite kvar att göra, men ordnar det sig går resten som på räls.

Min man är på jobbet, barnen är i skolan och jag sitter här med migrän och tända ljus. Idag ska jag ta det mycket lugnt, för allt snurrar runt rejält! Ute är det grått, mulet, regnigt och ca 12 grader varmt.

Tror att jag ska titta på en massa komedier idag, man kan behöva få skratta emellanåt. Är alldeles för okoncentrerad för att läsa en bok. Igår kväll gick jag som på nålar och kunde inte göra någonting alls, hade för många tankar i huvudet. Försökte varva ned genom att spela lite "Heroes of Might and Magic", men hur roligt är det att förlora hela tiden på grund av dålig koncentration?

Jag vet, jag har nu hamnat i det här underbara "migränhumöret", då jag känner mig rastlös, asocial och fruktansvärt otrevlig och helst inte skulle sticka näsan utanför lägenheten. Antagligen kommer det att vara bättre imorgon...

I vilket fall som helst verkar det gå bra för den svenska truppen i Paralympics. Det är ju alltid något! =)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Usch för migrän! Visst är det kul att det går bra för oss i paralympics! Aha, nyfikenheten kan alltså inte stillas ännu *s*.
Fästingar är vidriga!

Anonym sa...

Tack för din kommentar. Har Du provat att andas i kvadrat? Det är avsträssanda.

Anonym sa...

Kan det vara det klassiska som kallas för never... ;)
Ska bli skönt när du får allt på plats OCH kan berätta här på bloggen.
Ta det lugnt idag så hoppas jag att det lägger sej

Nippertippan sa...

Ratlösheten känner jag igen. Vad jobbigt att behöva vänta! Vad det nu än är så verkar det jobbigt...Hoppas ni får snart ordning på alla bitar och det löser sig på det sättet som ni vill att det ska lösa sig.
Ta det lugnt! Massor av kramar :)

Anonym sa...

usch, låter ingen vidare med de där. hoppas migränen ger sej och du känner dej på topp igen!

sv- haha ja smet ner till cafet nere i centrum och fick i mej en mumsig fralla iaf =D

Anonym sa...

Hej.. ja visst gör de.. är så kul å spännande nu när han börjar och prata vara med mer. Visste inte att de va så mysigt att va mormor :)
Gilalr du blommor? Väldans mycke vackra blommor här.. man kan riktigt känna doften :)

Anonym sa...

Jag anar att dte kan ligga mycket spänningshuvudvärk bakom med, och när den släpper så blir det migrän av det hela. Du har mycket omrking dig nu. Hoppas att allt ordnar sig :)

Anonym sa...

Vad i hela världen är att
"andas i kvadrat"???

Svägerskan med migrän.

Anonym sa...

Guld i Paralympics, det är stort. Det här är dom riktiga idrottarna!!
Jag antar att du önskar dig en träskalle såna här dagar! Krya på dig"!!