onsdag, september 10, 2008

En mulen och grå eftermiddag

(Foto av Fru Pusselbit)
Nu har varit och storhandlat, jag har redan börjat tänka på att min son fyller 18 år den 2 oktober och måste börja baka till dess. Har också köpt hem två goda glasspaket, men jag misstänker att åtminstone ett paket försvinner innan september är slut.

Idag tänkte jag ha lasagne, så vi får se hur det går. Insåg nu att när storätaren Abbe är här, försvinner pastan i en så snabb fart, att jag var tvungen att köpa hem massor av den varan idag! ;)
Det var också halva priset på rostbiff, så jag inhandlade det för 50 kronor kilot. Vi får väl se när vi ska ha det...

Bilen står borta vid ishallen, en tvätt är i tvättmaskinen och disken har helt plötsligt blivit en stor hög i köket... Det är dags att dra igång ordentligt med allting!! Ha en så trevlig eftermiddag! =)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Den lilla Abbe skulle jag gärna vilja träffa:) Han verkar vara så go. Jag älskar Papegojor...usch vad jag tjatar. Det där har jag skrivit flera gånger förut;)
Ha det så fint! Gott med Lasagne:)
Kram

Anonym sa...

Storätar´n Abbe *s*. Lasagne som är så gott! Här går diskmaskinen och det fattas bara liiite så har jag till en full tvättmaskin också.

Anonym sa...

Tack det samma! Här är det också mulet.

Anonym sa...

Låter som om du har alldeles fullt upp, vännen!
Hoppas du har det bra och att maten smakade gott!
Visst är det? Jag är dundersugen på ögonskuggan i alla färgerna... L'Oreal är ganska odrygt tycker du inte?
Erika

Anonym sa...

Röda lappar!! Den rostbiffen blir goood!!
Jag ska just ställa mig och stryka, så det är fullt upp lite överallt, men du har ju dragit igång allting!!

Anonym sa...

Vad gott det lät med glass, får nog ta en tripp till affären och köpa lite

Anonym sa...

18 år, ja det är en stor dag att fira =) Må så gott och slit inte ut dig med allt :)

Anonym sa...

Grått och regnigt här också.

Anonym sa...

Vem är Abbe? Bara bra att passa på när det är billigt då blir det ju ännu godare. Härliga bilder!

Nippertippan sa...

Uh, disk och tvätt minskar liksom inte...Vad Abbe är söt, äter spagetti och sjunger :)