fredag, september 19, 2008

Guten Nacht!


Då har ännu en dag gått och naturligtvis blev det sent. Alltför sent. Det var underbart roligt att träffa min kompis igen och prata om ditten och datten. Eftersom hon är gravid, blev det också mycket prat om det! =)

Min dotter kom isäng väldigt sent och det var jag lite upprörd över. Hon börjar skolan klockan 08.00 prick imorgon och då är det allt bäst att hon är där och inte kommer en sekund för sent. Hon har en viss tendens att znooza larmet på mobiltelefonen och sedan stänga av det helt och hållet och sova vidare...

Imorgon ska jag ta mig förbi universitetet och se hur det har gått med allt. Jag har fått veta att översättningen inte gick så bra, men jag ska hämta ut tentan för att se vilka grova fel jag gjort. Den andra tentan kanske jag får reda på imorgon. Med tanke på att jag hade fruktansvärd migrän dagarna innan tentorna, kunde jag inte göra den slutliga "finishen" som är så viktig i tentaläsandet... men det kan ju bara gå bättre nästa gång!

Fika
  • lat: coffeae potionem sumere
  • eng: have coffee
  • ty: Kaffee trinken
  • fra: prendre un café
  • spa: tomar un café
  • it: prendere il caffè
  • fi: juoda kahvia

9 kommentarer:

Anonym sa...

od morgon vännen! Svårt att komma in på kommentarena idag. Ha en härlig fredag. kram

Anonym sa...

Härligt att få träffa vänner, det är guld värt. Att få ungdomarna i säng kan vara mycket svårt, min äldsta dotter la sig alltid mitt i natten, jag fattade inte hur hon orkade med skolan men det gjorde hon.

Nippertippan sa...

God morgon! Hoppas det har gått bra för dig med tentan :) Jag håller tummarna.
Det är jättefin höstmorgonväder här i alla fall. Hoppas solen lyser hos dig också! Ha en härlig dag! Kramar!!!

Anonym sa...

God morgon! *kvittrar jag glatt*
Vaknade pigg i morse - Häligt!
Ha en bra dag idag.

Anonym sa...

Hej!
Hoppas det gick bättre på tentan än vad du tror!!! *håller tummarna*
Är bara produkterna bra så är det okey men huden förändras med tiden och jag känner att jag inte alls kan använda samma grejer jag gjorde för 10 år sedan. Det händer mycket nu när man blivit över 35...
Ha det jättegott!
Erika

Anonym sa...

Hoppas att du får en härlig dag! Kom dottern iväg i tid? Hoppas allt gick bra:)
Nu ska jag ta mig en coppe caffe latiate similudade (nu minns jag inte vad det hette på latin, måste kika i ditt inlägg igen;)
Kram

Anonym sa...

coffeae potionem sumereeng hette det ju! Hihi
Tack för en lärorik förmiddag:)
Kram

Anonym sa...

ja, det går säkert bättre nästa gång

Anonym sa...

Du ska se at dina tentor fixar sig! Du pluggade ju hela sommaren, så det kan väl inte ha gått så illa. HÅller tummarna att du slipper göra om - man kan väl få komplettera också?! KRAM