söndag, september 21, 2008

95 dagar kvar till Julafton

(Foto av Fru Pusselbit)
Nu är det dags att gå och lägga sig. Min man ska snart flytta på bilen igen, vi tänker inte få fler parkeringsböter. Dottern har varit hos en kompis idag och bakat tårta. De firade att det bara var 95 dagar kvar till Julafton!!

När hon kom hem igen, åt vi upp ett glasspaket som vi hade i frysen. Vi ville nämligen fira en sak som jag inte kan berätta om nu, men allt det vi jobbat för det senaste året, alla papper vi fyllt i och gått igenom osv. har blivit godkänt och vi är lite omtumlade, men lyckliga! =D

Någon gång nästa vecka åker mina föräldrar förbi här, när de åker från älgjakten i Västerbotten till västkusten och då tänkte jag berätta för dem vad som har hänt och vad vi har hållit på med. Efter det ska ni också få reda på det mesta!! Hoppas nu bara att de tar det på ett bra sätt och inte blir alltför upprörda. Min syster i Sverige ville att jag, min man och barnen skulle åka ned till dem i helgen och berätta allt i stället. Ja, åtminstone inte berätta det nu... men jag känner att jag vill berätta om det så fort som möjligt och inte vänta för länge med det och vi kan inte åka ned dit till helgen. Hon är så orolig för hur de ska ta det, men jag känner att även om man är orolig för det, så måste det berättas och det är bättre att göra det nu än längre fram...

Nästa vecka har min son studiedag på onsdag och min dotter har det på torsdag och fredag istället. På måndag ska jag till tandläkaren... usch, så hemskt! Sedan måste jag ta mig till universitetet och ordna med en massa saker inför höstens studier!

Nej, nu ska Abbe få sin mat och sitt vatten och sedan är det dags att sova. Gäääsp!!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Varför håller ni på att flytta bilen så ofta? Har ni ingen egen p-plats. Kram från Sita

Anonym sa...

God Morgon fru Pussel,
Jag undrar så vad det är ni ordnat med... det verkar vara något väldigt stort eftersom det berör hela familjen och att du oroar dig för hur dina föräldrar ska ta det... Hoppas vi får veta snart!!! Och att det är något fantastiskt underbart som händer er...
Oj, du tittade in när jag var på akuten ser jag. Vad i alla mina dagar gjorde du uppe så sent??? *orolig*
Erika

Anonym sa...

Det är rätt, ta tjuren vid hornen bara!!
För det mesta blir det mycket lättare att berätta än man tror!! Håller tummarna.
JUL vill jag inte höra talas om. Jösses, det är ju hur mycket som helst att fixa innan dess!! Kram och lycka till!!

Anonym sa...

God morgon i stugan! (ska ni flytta utomlands?) är så nyfiken, hi hi... men man får hålla sig till tåls :) jisses snart julafton.... suck... känner paniken komma.... ruskar av mig detta.... Här har vi strålande sol... ska ta det lugnt idag,för jag vaknade med skallebang, tänker ta en tur med hunden och försöka göra ingenting, fniss... Hoppas ni får en fin dag :)

Anonym sa...

Åh, vad spännande! Snart får vi också veta eller? *hoppar och studsar av nyfikenhet* Bara 95 dagar till jul?? *svälj* Såå snart!!

Anonym sa...

du är utmanad!
Hej då från Gullan!

Nippertippan sa...

Guuuud så spännande!!!! Vi får snart veta!!!!! Vad roligt att det gick bra med det vad det nu är för någonting!!!! Får gratulera!!!!
Ha en härlig söndag! Kram:)

Anonym sa...

Alla dagar kan firas, med lite god vilja. När jag var i mina struligaste tonår, så kom jag hem en dag till tårta och present. Min mamma log och sa: Nu är det exakt ett halvår tills du fyller år ;)

Anonym sa...

Tandläkaren är inte kul. Hoppas att det går bra.
Oj är det 95 dagar kvar till julafton! Inte konstigt att jag börjar känna mig smått stressad;) Har nyss skrivit om julen;)
Ha en fin dag med familjen och lilla Abbe!
Kram

Anonym sa...

Här strålar solen härligt,sången och promenaden är av klarad så nu ska jag bara slappa.Må så gott kram lena.

Anonym sa...

GRATTIS till vad det nu än var ni firade!!! Måste kännas skönt när nåt man jobbat på länge löser sej!!
Hoppas allt går bra när ni ska berätta förn dina föräldrar. Om ni glädjs åt det, så gör de nog det med!
Vet du, din rubrik gav mej nästan panik känsla!!
95 dagar låter så lite, så jag var nästan på väg att be sambon plocka fram julsakerna så jag säkert ska hinna pynta färdigt i tid.....
När man pratar om DAGAR till jul, då känns det som om det är julafton nästa vecka typ :0O

Anonym sa...

Varför flytta bilen så ofta! Längtar ej till julafton. God morgon vännen. kram

Anonym sa...

Jösses......det VAR ju nyss midsommar=))) Jag hänger inte med i tidens snabba gång...=((( Det går för fort.

Anonym sa...

Är sååå nyfiken!!

Anonym sa...

Ja, det var ju också ett skäl att fira! Barn har så kloka idéer många gånger. En tårta kan man väl alltid uppskatta liksom lite fest i vardagen! KRAMAR

Anonym sa...

Glömde fråga vad du ska plugga nu i höst?? Jag läser en kurs i Creative Writing på nätet. Kul men man hinner inte så som man skulle vilja,men jag gör så gott jag kan. KRAM