söndag, september 28, 2008

En solig och trevlig höstsöndag!

(Foto av Fru Pusselbit)
Grannarna ovanför oss är tre studenttjejer och de hade födelsedagspartaj till ca 02.00. De hade också förvarnat oss andra grannar med en lapp om detta i trappuppgången och om vi ville fick vi komma och partaja med dem. Min dotter tyckte inte att det var en så bra idé att jag och hon skulle gå dit upp och vara med på slutet... jag förstår inte varför ;)

Idag är det ett fantastiskt höstväder och solen skiner från en blå himmel, fast lite blåsigt är det allt. Abbe är på ett mycket bra humör, vem kan sura efter lite pasta, knäckebröd och massor av paprika?

De nya ljusen är på plats och tända, en diskmaskin och en tvättmaskin är på och dottern har farit iväg till karateträningen. Hon börjar få en hel del blåmärken och under veckans gång har hon haft ett litet handbandage. Träningen verkar vara tuff, men hon stortrivs!

Nu ska jag gå och äta dagens middag, nudelsoppa med godsaker i! Ha det så gott!! =)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Här har vi också haft härligt väder, jag har varit ute och fotat en del och gått en lång promenad. Det gäller att passa på...

Anonym sa...

Vi har ett härligt höstväder här med, Locklig är här o vi har fikat o ätit. Kram från Sita

Anonym sa...

jo, jag hoppas ju att hon snart kan sova i eget rum, jag har nyss fått sära på sängarna, ska testa och se hur det går, för efter dagens kaos och urflippning så måste jag göra detta så hon snart kan få in rutinen och känna sig trygg att sova själv, så hon kan börja vara hos sin kontaktfamilj och sova över.

Som det är nu med både hormoner, funktionshindret och att vi har bara varandra så skulle vi båda behöva vara "ifrån" varann för att kunna känna som andra att man saknar varann också.

Hoppas ni haft en bra dag, jag har nyss gjort en pizza som gräddar sig i ugnen *mums*

//m i @

Anonym sa...

Ja det kan jag förstå att du är glad över, jag tror iofs att det finns problem lite varstans där man har blogg, mer eller mindre i allafall. Hoppas att du har haft en fin helg!

Anonym sa...

Det skulle väl ha varit en fin syn och sett dig så där på natt kröken partaja runt med ungdomarna hehe:)Här tvättas det för fullt, maken har gjort fläskfilé gryta med champinjoner, va bra man har det va? Må så gott, kram Lena

Ps. Tack för att du tyckte designen var fin, slet som bara den hela lördagen,hehe. Ds

Anonym sa...

Tack tack, vi hade jättetrevligt! Nästa gång kanske du kommer? :-D

Anonym sa...

Vem vet? Ni kanske skulle haft jääääättekul? ;-)
Ja, vilken underbar dag det varit idag! Precis vad man behöver innan vi försvinner i höstdimmorna.

Anonym sa...

Vad skönt att ni också kunnat njuta av en vacker höstdag!

Anonym sa...

Igår var det ett underbart väder solen sken och kändes varmt. Men idag var det blåsigt och kallt.Så visst är hösten här. kram

Anonym sa...

Nudelsoppa med godsaker i? Det lät gott det! :)
Svar: Nej, "storflickorna" är inte hemma så jag fick allt laga maten själv. Kycklingklubbor och stekt potatis med grönsaker och keso :) Mmmmm...

Anonym sa...

Idag har det nog varit svårt för alla att ha en dålig dag. Solen har strålat från en klarblå himmel och höstfärgerna är som vackrast nu

Anonym sa...

Haha, jag tycker ni skulle ha gått dit=)

Nippertippan sa...

Det var fantastiskt fint här också hela dagen. Kul att Abbe var glad igen!!! Tuffa träningar din dotter har. Det är nog bra för en tjej. Hon törs gå hem själv på kvällen...
God natt / Hyvää yötä!!!

Anonym sa...

oj tre studenter? kul.. hahaa, de lär va fart o fläng där =P