fredag, september 26, 2008

En mulen fredag

(Foto av Fru Pusselbit)
Idag är det mulet och trist ute, men inne hos oss lyser alla lampor och vi jobbar en hel del. Snart ska vi åka iväg och inhandla lite saker som fattas och efter det ska middagen och lite bakning göras. Tvättmaskinen och diskmaskinen går för fullt och jag har bett min son att göra lite saker... dottern ska följa med på inköpsturen.

Abbe är just nu på någorlunda bra humör, för min dotter sitter och småflirtar med honom. Imorse var han inte på bra humör och inte hjälpte det med spaghettistrån eller goda små smörgåsbitar heller...

Min man har varit väldigt trött de sista dagarna och jag misstänker att han fått en släng av det vi haft här hemma, så det är så skönt att det är fredag och att han kan få vila lite ...

Makaroner
  • lat: pasta tubulata
  • eng: macaroni
  • ty: Nudeln
  • fra: macaronis
  • spa: macarrones
  • it: maccheroni
  • fi: makaronit

5 kommentarer:

Anonym sa...

"Tvättmaksinen går för fullt", ja jäklar, jag visste att det var någonting jag skulle göra!!!
Tack för tipset och ha en fortsatt bra dag.
Hoppas att inte din man blir alltför sjuk.

Anonym sa...

Det är väl konstigt att det ska vandra runt innan det försvinner!! Det= smittsamma sjukdomar!!

Anonym sa...

Hoppas du får en skön fredagkväll!

Anonym sa...

Nu fick jag dåligt samvete för att jag inte fixat mer här hemma, men det gick över fort. Men jag ångrar mig nog i morgon, hehe=)

Anonym sa...

hoppas eran kväll blir fin :)