lördag, september 20, 2008

Lördag och lite sol...

(Foto av Fru Pusselbit)
Som ni alla förstår, hade vi fullt upp med att ta reda på all svamp igår. Så fullt upp, att vi glömde av bilen som behövde flyttas innan en viss tid från ishallen och vi fick då en parkeringsbot på 350 kronor... Så retligt!!

Dottern har gått med i skolans teatergrupp och de var på Stadsteatern i la Stada under gårdagskvällen. Vid 20.30 ringde hon hem och berättade att det bara var halvtid och att det skulle bli senare än hon beräknat. Jag tyckte att det inte gjorde något, det var fredag och ingen skoldag dagen efter och hon skulle ju också ta bussen hem. Fast, jag blev väldigt glad över att hon ringde hem och berättade detta och att vi slapp vara oroliga. Vid 22.30 kom hon hem och när jag frågade vad teaterstycket handlade om, visade det sig att hon inte förstått så mycket utav det... ;) Fast roligt hade hon!!

Solen har varit framme lite grand, men skyms då och då av molnen. Abbe har fått spaghettistrån, jag dricker te och har migrän. Det kom igår, bara så... Min man är och flyttar på bilen just nu och båda barnen ligger och sover sött i sina sängar. De till och med gick och lade sig före mig och herr Pusselbit igår!

Svamp
  • lat: fungus
  • eng: mushroom
  • ty: Pilz
  • fra: champignon
  • spa: seta
  • it: fungo
  • fi: sieni

13 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron!!!

Anonym sa...

Åh så gott med Kantareller! Aha det är alltså därför pizzan "funghi" som innehåller svamp, heter just funghi:)
Nu fick jag lära mig nytt här på Lördagsförmiddagen tack vare dig:)
Ha en fin dag. Hoppas verkligen att migränen försvinner!
Kram

Anonym sa...

Nej, inte migrän!!! Jag har också känningar men tror det är vinet från igår...
Nej, det är konstigt hur det kan bli MEN vad härligt det är att ha en sån gemenskap och kamratskap efter så många år tillsammans ;)
Erika

Anonym sa...

Det var ju tråkigt med den boten. hoppas att migränen släpper sitt grepp fort nu

Anonym sa...

Vad duktiga ni är som fixar svampen. Jag äter mer än gärna, men latmasken sätter in ibland. Vad härligt när barnen har intressen och har roligt dessutom. Ha en bra lördag!!Kram

Nippertippan sa...

Det var soligt här också på förmiddagen. Vad tråkigt med p-böte! Det är så irriterande!
Ha en härlig lördagskväll! Kram!!!

Anonym sa...

Skönt när ens ungdomar tar sig tiden och besväter att ta hänsyn till ens oro och ringer när dom blir sena.

Anonym sa...

Mäh, det går inte att skicka kommentarer, det tar för lång tid?

Anonym sa...

Det där med bot,fick en själv förra Lördagen tungt.Svam är för gott!!Ha en fortsatt trevlig Lördag kram lena.

Anonym sa...

Det viktigase var att hon hade kul. Ha det!

Anonym sa...

Ahh, vad retligt med 350 kr. Men nu är det nog det första ni tänker på att flytta på bilen varje dag. *kram*

Anonym sa...

Svamp tar tid men det är dem värda inte sant?

Anonym sa...

Stackar dig! Hoppas migränen går över till i morgon!
Kram