onsdag, september 10, 2008

God morgon och mulet väder, igen!!

(Foto av Fru Pusselbit)
Jag vet inte vad som hänt med vädret. Idag är det också mulet, regnigt och 12 grader varmt ute. Det verkar bara finnas ett enda läge och vad synd att solen försvunnit bakom alla moln!

Abbe har fått lite hårda bandspaghetti (måste göra allt för att hålla honom på bra humör...), stearinljusen är tända och rooibosteet med apelsin och kaktus är urdrucket. Det verkar som om migränen inte är lika stark idag! =)

Jag ska snart hoppa ned i badet och sedan åka och handla. Min stackars son hade inte mjölk till müslin i morse.

Varför skrev Expressen inte denna artikel "Fun Light - inget kul för myror", när det var lite mera aktuellt, som tex. nu i sommar? Varför just nu? Och jag skulle verkligen vilja veta hur aspartam (ett nervgift) påverkar oss i längden, inte bara vilka doser som är tillåtna. För kan vi verkligen lita på de tillåtna doserna?

6 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon eller kanske förmiddag!
En spänd morgon för mej och nu har nästan luften gått ur mej.
Mår du bättre idag?

Anonym sa...

Bara ytterligare en bekräftelse på att aspartam borde tas bort, usch, tur att jag iaf inte dricker det så himla ofta, köper aldrig läsk men det finns ju iofs i annat. Köper hellre saker med äkta socker i än annat.

Anonym sa...

Japp, nu har vi äkta "midsommarväder"!

Anonym sa...

ja de e väl hälsosammare med riktig socker i så fall än massa syntetiskt...

Anonym sa...

Dom säger att det lagras i kroppen. Vi har slutat att köpa sådana saker som innehåller det. Kram

Anonym sa...

Det är ju bättre med vanligt socker skulle jag tro.