söndag, september 07, 2008

Söndagsbestyr

(Foto av Fru Pusselbit)
Vi har tagit det rätt så lugnt hittills idag, men snart bär det iväg ut i staden och sedan till ett annat ställe... vi måste ordna med alla papper, så att det är färdigt till i morgon. Då ska vi träffa viktiga affärspersoner i Stockholm och det är så spännande. Efter det får vi vänta någon/några veckor och då vet vi säkert hur det blir med allting och då kan jag också berätta om allt för er!

Det är inte så många som vet om detta och mina föräldrar vet ingenting ännu. De vet om att jag har en blogg, men de har aldrig gått ut och läst här, annars skulle de ha börjat ställa en massa frågor för länge sedan... De säger hela tiden att de aldrig har tid att gå ut och läsa vad jag skriver och det är faktiskt lite ledsamt. Vi bor långt ifrån hela släkten och jag skriver också lite för att de ska veta vad vi gör och vad som händer oss och så läser de ingenting... fast min underbara och trevliga svägerska gör det och mina systrar i USA också + några kusiner. I alla fall vad jag vet...

När vi säkert vet allt om vad vi nu håller på med, måste jag berätta det för mina föräldrar ansikte mot ansikte innan jag kan berätta något för er. Det kommer antagligen att bli rätt så tufft för dem, eftersom min mor har så fruktansvärt svårt för förändringar, hennes trygghet är att allt är likadant från år till år...

Det finns mycket att skriva om detta, men jag måste sätta igång med allt här och jag hoppas att ni får en trevlig söndag!! =)

17 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ju synd att dom inte tar denna lilla tid för att läsa, måste ju inte gå in varge dag... men men.... många har ju svårt med datorer... ska bli så spännande å får höra vad nu sysslar med :) håller verkligen en tumme att allt ska gå er väg... ha en bra dag :)

Anonym sa...

Hej =)
Det är alltså STORA förändringar på gång? Vad nyfiken jag är!!! Mina ögonfransar har aldrig varit vackrare ;) *blink, blink*
Ha det gott!
Erika

Anonym sa...

Nu gör du mig riktigt nyfiken! Ha en bra dag!

Anonym sa...

Så nyfiken jag blir!!!

Anonym sa...

Sorry, jag hade inte skrivit inlägget själv tyvärr! Fått det på mail från en kompis! Jag hade lagt det på senarepublicering och jag måste ha klantat mig, för jag hade faktiskt skrivit in det. Nu ligger det där i alla fall!!:)

Anonym sa...

Så synd att de inte läser,för de hade säkert tyckt det är intressant du skriver för det tycker jag att du skriver bra och naturligt. Väntar med spänning vad det kan vara. kram

Anonym sa...

Usch vad jag är nyfiken! Hoppas du kan släppa bomben snart. Det att ens nära och kära inte läser kan kännas trist. Jag vet att min far läser dagligen, min syster ibland liksom svärmor i Danmark. Men visst skriver man lite för att deska se hur vi har det, även om jag först och främst skriver för mig själv - och för dem som vill läsa (som du). KRAM

Anonym sa...

Halloj! Vad det nu än handlar om så önskar jag er all lycka och framgång i detta. Min mamma och bror läser gärna min blogg och jag tycker allt att din är mycket läsvärd, den borde dina föräldrar se mer på. Ha ett riktigt bra slut på Söndagen och mycket lycka på Måndagen. Hej hej!

Anonym sa...

Har funderat över just det också. "Har inte tid" alltså. Skumt är det.
Jag tar mig i alla fall tid att gå in en sväng här varje dag. Även om jag inte kommenterar varje gång.
*Dööör av nyfikenhet snart ;)*

Anonym sa...

Men herregud så nyfiken jag är!!!!!!!!
Kaaan du inte berätta? Bara för mig, pliiiiis? =)
Nähä, slipp då! *surar lite* :-)
Ja, den här katten är hur go som helst, men hon har humör också :P

Anonym sa...

Lycka till med Era förehavanden. God natt!

Anonym sa...

Ojoj, ja det är något stort i allafall kan man gissa sig till, men jag anar en stor glädje för er vad som skall komma.. *nyfiken* Ha en skön kväll!

Ann- Christine sa...

Ja jag går in och läser med jämna mellanrumoch funderar vad ni håller på med . Nu förstår jag att inte min syster förstod vad jag undrade över. Hoppas att det blir bra det ni tänkt ,kram M Anki i Ö-vik

Anonym sa...

Men äsch, inte behöver du maila *s*, behåll det för dig själv, det är jag som ska lära mig vad tålamod är =)

Anonym sa...

*ler stort med massor av lyckönskningar lysande genom ögonen*
Lycka till och det ska bli så spännande att få läsa när allt är klart för er!

Nippertippan sa...

Du grillar oss i en svag värme...låååångsamt...Hahaha!!! Jag har redan bitit alla mina naglar...
Ha en härlig söndagskväll min vän :)

Anonym sa...

någon/några veckor till.. ??? ja som hoppar av nyfikenhet redan!!!