tisdag, september 30, 2008

Mycket att göra...

(Foto av Fru Pusselbit)
Jag behövde inte åka till ungdomshabiliteringen, det räckte att prata med kuratorn via telefon och det var skönt! Min man jobbar i Stockholm idag och han åkte iväg mycket tidigt hemifrån, då han behövde vara där redan vid 07.00-tiden.

Dottern ligger just nu och sover, det verkar vara hennes tur med den trevliga förkylningen och jag har anmält hennes sjukfrånvaro via internet. Otroligt lätt och bra!

Ute är det ett fantastiskt höstväder, men det är lite mer kyligt och blåsigt än vad det var igår. Fast, så länge solen skiner, får det vara hur kallt som helst!

Det har varit lite svårt för min man att komma fram till vårdcentralen och ordna tid för sköldkörteln. När han ringer, säger deras telefonsvarare alltid att det nu är många som ringer och han får ringa imorgon igen. Jag frågade honom om jag skulle gå dit och ordna tid för honom, men han vill ordna med allt detta själv. Fast hur ska det gå till, när han inte ens kommer fram till någon som svarar?

Har läst runt i en massa olika tidningar om hur det är på börsen nuförtiden. Kan bara säga att det är lite för spännande tider vi lever i...

Om någon dag fyller min son 18 år. Då ska jag ha bakat en massa godsaker som vi kan festa på... det är bäst att sätta igång nu! Ha det så gott!! =)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Det är makalöst att komma fram till vårdcentralen i dagens läge. Vad krävs för att man ska få lite sjukvård?
Hoppas han får tag i någon snart.
Hur har det förresten gått med det där spännande ni håller på med? Börjar det bli dags att beräta om det (eller har jag missat det?)?

Nippertippan sa...

Trist det där med telefonsvararen... Det är inte lätt!
Hembakat är ju alltid godast! Och som du har skrivit tidigare så spar man massa pengar samtidigt. Har man bara tid, så är det perfekt!
Ha en härlig dag idag!!! Kramizar:)

Anonym sa...

Dom där telefonsvararna,kan man få nå fel på.Finns inge värre än just inte komma fram,förstår att du förbereder dig inför sonens 18års dag.Må så gott kram lena.

Anonym sa...

Är det coccostoppar??? min favvomumsbit!!! Hoppas ni haft en bra dag...//m i @

Anonym sa...

Så det ska bli en rejäl fest för sonens 18 årsdag.Hoppas dottern tillfrisknar snart. kram

Anonym sa...

vad skönt med telefontide där, slippa åka in o så :)
vad har du bakat för mums då? :)

sv- ja, den var skönt med en soft dag efter gårdagens stress.. hehe

Anonym sa...

Hoppas ni alla blir friska snart. Jobbigt när det går runt så där. =)

Anonym sa...

Vad i all världen har du fotat? Törs inte ens gissa......
När jag vill ha tid till vårdcentralen så skriver jag ett brev till min husläkare som jag lämnar i receptionen på V.C. då ringer hon upp mig.....det brukar gå fort att få tid då...

Anonym sa...

Stackars dottern =( Men smidigt att kunna göra anmälan via nätet. Än så länge är vi friska här men det här med snuva och förkylning kommer ju som ett brev på posten när hösten kommer.