torsdag, september 11, 2008

God natt och sov så gott!!

(Foto av Fru Pusselbit)
Har ikväll tittat på "Flight of the Phoenix" på kanal 6 och den var riktigt intressant och lite spännande på en del ställen. Fast mest av allt var den mycket psykologisk och det gillar jag! =)
Den handlade om några som störtar med ett flygplan i Gobiöknen och tänk, att öknen kan vara så vacker med bara sand och solen som skiner på den, men samtidigt så farlig att vara i! Visste ni att Gobiöknen heter Taklamakan på kinesiska och att det betyder "öknen man kommer in i men aldrig ut ur"? Visst var det ett hoppingivande namn?! ;)

Snart ska dottern gå igenom kvällsritualen med Abbe. Ge honom mat och vatten, kela lite grand och sedan själv gå och lägga sig. Mannen har precis hämtat bilen från ishallen och parkerat bilen ett kvarter härifrån, för i vårt kvarter fanns ingen parkeringsplats ledig...

I morgon kväll är det firmafest hos min mans chef. Vad ska man ha för kläder på sig? Eftersom det är hemma hos honom, ska man ha med sig en blomma till frun också? Vad jag har förstått tycker hon väldigt mycket om blommor... antagligen får jag bege mig till Plantagen under morgondagen och se vad jag kan hitta!

Nu önskar jag er alla en underbar natt och jag hoppas att ni sover riktigt gott!!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Taklamakan. Det visste jag inte. Kul att lära sig något nytt:) Ni verkar vara en väldigt go familj. Ha det så trevligt imorgon på festen och hälsa lilla Abbe.
Kram

Anonym sa...

Hej! Jag hade nog tagit med mig en blomma "värdinnegåva" som man brukar säga, eller en flaska vin eller så. Hoppas att ni får skoj imorrn *kram*

Anonym sa...

ja såna psykologiska filmer kan vara spännande :)

ja en blomma slår sällan fel :) hoppas du hittar nåt o ta på dej :)

Anonym sa...

Nu har jag lärt mig ngt nytt här innan jag ska sova :)Och visst är öknen vacker!! Kramar

Anonym sa...

Lösa blommor är alltid rätt. Om hon tittar lite besviket på bukettens storlek så ler och säger att "jaa du
man får anpassa allt efter lönen"!
Svägerskan mitt i natten!!!

Anonym sa...

God morgon vännen! Ha det trevligt på firmafesten. Ska också på fest i kväll. kram

Anonym sa...

God morgon i stugan! Skulle inte vilja hamna i en öken, för hur i hela friden vet man åt vilket håll man ska gå :/ Ha en bra dag och hoppas ni får jättekul på festen :)

Anonym sa...

Godmorgon Fru pusselbit=)) Ja du...alltid blir det funderingar över kläder. Jag säger som Nett häruppe, en blomma eller en flaska vin, brukar vara ganska lagom. Hoppas att ni får en jättetrevlig kväll.

Anonym sa...

Snabb kikar in och blir väldigt nyfiken, en Abbe nämns här och där, har jag missat nått?

Anonym sa...

God morgon!
Den öknen skulle jag inte vilja gå in i av misstag ;)
Ha en bra dag idag!

Anonym sa...

Det där om öknen visste jag inte men det låter ju skitläskigt - ingen kommer ut ur den *gulp*. Kul med fest och visst kan du ta med dig en blomma, du hittar säkert någon fin!
Hörselsuddar?

Anonym sa...

Då ska jag akta mig för den öknen! Jag som kan gå vilse i ett kvarter.
Ha en fin dag!

Anonym sa...

Hej =)

Jag har en dröm om att få komma till Egypten och ut i öknen. Tror känslan är underbar!!!

Vad gott! Tror du inte att det är kylan och mörkret som ökar sötsuget???
Erika

Anonym sa...

hoppas att allt har börjat lugna ner sig! Farligt att stressa!

Är sugen på en fika på stan nästa vecka! Är du?

hör gärna av dig till veckan om du har tid!

kramar

Anonym sa...

Roligt. En blomma är väl lämpligt!