måndag, september 22, 2008

Gäsp och god natt!!

(Foto av Fru Pusselbit)
Då var det dags att gå och lägga sig. Jag och sonen är mycket förkylda, trötta och har rejält med huvudvärk. Måste erkänna att det också är vi som är de mest kinkiga i familjen och klagar mest vid sjukdom. Det har hänt att jag nästan med tvång fått hålla min make hemma från jobbet vid feber. När jag har feber, är jag halvdöd... ;)

Jag är i alla fall glad över att det inte är Galna ko-sjukan vi har!
  • lat: morbus vaccarum insanarum
  • eng: mad cow disease
  • ty: Rinderwahn
  • fra: maladie de la vache folle
  • spa: enfermedad de las vacas locas
  • it: malattia della mucca pazza
  • fi: hullun lehmän tauti

12 kommentarer:

Anonym sa...

KissMyAssClub.com
is a leading global social network emphasizing genuine friendships and the discovery of new people through friends.
BesaMeCuloClub.com

Anonym sa...

sov gott o krya på er! =)

Anonym sa...

Nä men usch, galna ko-sjukan vill vi INTE ha! Go morron förresten ;)

Anonym sa...

God morgon! Hoppas ni känner bättre idag. En så härlig bild. Kram

Anonym sa...

Hahhah,jag känner igen detta. Särbon gnäller aldrig, men jag blir som en ynklig lite barnunge vid minsta lilla temeraturhöjning=)))KRYA PÅ DIG!!

Anonym sa...

Usch, inte kul att vara sjuk. Blir själv helt däckad om jag närmar mej febergräns. Krya på er!

Anonym sa...

Låter som här hemma hehe:)Hoppas att ni repar er snart,här skiner solen härligt värre.Försök att ha det så gott.Kram lena.

Anonym sa...

Godmorgon! Galna ko-sjukan hade ju varit illa. Hoppas att ni får en fin dag!

Anonym sa...

Kul där fick man sig en språklektion :)
Solrosor är det finaste jag vet.

Anonym sa...

hi hi ja nog får man vara glad om man slipper det eländet :) hoppas dock att ni tillfrisknar snabbt :) kan ju säga att du då har en ovanlig gubbe, de män jag levt med har varit glällspikar för en löjlig lill snuva... jämme o elände, hi hi krya på er :)

Anonym sa...

Du och sonen får krya på er!

Anonym sa...

Man är INTE kinkig eller gnällig. Man får det mycket värre bara! Jag är också döende när jag har 38,3 eller nåt!! Hemskt!!
Sen får dom andra säga vad dom vill!!