söndag, september 14, 2008

Hur det kan bli...

Jag har nu gått igenom almanackan för nästa vecka och jag börjar undra hur jag ska kunna klona mig på ett bra sätt...

Allt verkar hända just på tisdagen den 16 september:
  • Klockan 7.40-8.10, min man ska till tandhygienisten.
  • Klockan 11.15 börjar öppet hus på min dotters gymnasium och till en kostnad av 30 kronor kan man äta lunch tillsammans med dem. Man bör ha anmält sig till deras mentor innan.
  • Klockan 14.00 ska jag och sonen vara på Barn- och ungdomshabiliteringen.
  • Efter klockan 16.15 kan man få kaffe och te på dotterns gymnasium.
  • Klockan 16.30 börjar min dotters föräldramöte på hennes gymnasium.
  • På kvällen ska dottern på bio med en kompis (samma kompis som förra tisdagen, då det inte gick så bra...) och sedan ska kompisen sova över här...
Jag är verkligen fascinerad över att det kan bli så här, för de andra dagarna är lite mer "tomma" i almanackan. Jag bara väntar på att fler saker ska dyka upp och då på tisdagen naturligtvis! ;)

20 kommentarer:

Anonym sa...

du kanske får många extra kommentarer på tisdag?
Hej då från Gullan!

Fru Pusselbit sa...

Ja, man vet ju aldrig! ;)

Anonym sa...

Det där blir en hektisk dag! Visst är det knstigt att det kan köra ihop sig så där på en och samma dag. Hoppas att det går bra så att ni hinner med allt:)
Kram

Anonym sa...

Ja, så är det ofta. Allt händer på samma dag, får du besök kan du räkna med att det kommer fler eller att telefonen ringer konstant. Skulle vara skönt att få sprida det över veckan

Anonym sa...

Det finns något til dig i min blogg:)
Kram

Nippertippan sa...

Hahaha! Det där känner jag nog igen! Murphys lag!!! Det är bara köra!!! Lycka till :)

Anonym sa...

Det är märkligt det där, hur det kan fullständigt köra ihop sig på en och samma dag. Kan bara säga ; LYcka till!

Anonym sa...

Då vet du vad du har att göra den dagen med andra ord

Anonym sa...

Tråkigt när allt är på samma dag! Men du klarar säkert det. kram

Anonym sa...

Eeeek...föräldrarmöte ^^ Jag gillade aldrig dem, vare sig det var med eller utan föräldrar ^^

Kramar och hoppas du hinner med allt! :)

Anonym sa...

Så kan det bli. Bara det inte blir för ofta. God natt!

Anonym sa...

Ojdå, snacka om ett fullspäckat schema, undrar hur du skall få ihop den dagen! *kram*

Anonym sa...

Så förbaskat typiskt. Det kallas ketchupeffekt! Ingenting, ingentig och så allt på en gång!1

Anonym sa...

Oj så många möten....ta det lugnt bara...

Anonym sa...

å kära nånn... det där blir en stress dag, undra om det finns nån klonmaskin??? just på ti skulle du verkligen behöva detta... men nog är de då typiskt att allt ska samlas på en å samma dag... phu... Idag åkte ja ju på hundutställning med min hund och tittade, det var jätte kul å få se alla fina hundarna och träffa en gammal kopis, men jag höll på frysa fötterna av mig, hade bara tosserna utan sockar men jag hittade ett par vantar i bilen, fniss som jag satte på tåna så blodet fick fart igen, hi hi... rolig dag i allafall :)

Anonym sa...

hahaa, ja har samma tendens.. att samla allt på en o samma gång.. hahaa! =D

Anonym sa...

God morgon vännen! Uppskattning är verkligen härligt att få. Hoppas dagen kommer att vara givande. kram

Anonym sa...

Hmm, det är som med räkningarna; vissa kvartalsräkningar tenderar att komma samma månad *s*. Ja, du får klona dig tror jag :)
Det blev en härlig dag trots allt och ändå jobbade jag både lö och igår men men, det är pengar sen i oktober.

Anonym sa...

God morgon i stugan! Hoppas din dag blir lung så du sparar dina krafter för mogondagen :) Ha en bra dag :)

Anonym sa...

Avskyr sådana dagar, fast det är ändå på något vis bra att få allt gjort på en gång.