onsdag, september 10, 2008

Good afternoon!! =)


När klockan var ca 16.15 ringde jag min man och undrade om han var på väg hem från jobbet eller inte, för lasagnen stod på bordet och bara väntade på att bli uppäten. Salladen var också färdig. Min man blev så väldigt glad, det är ju så sällan detta händer! ;) Jag ringde dottern och hon var på väg hem med bussen och blev lika glad hon. Sonen var redan hemma och var mycket lycklig över att det skulle bli varm mat så tidigt... Med tanke på att jag gör lasagne ungefär vart tredje år, var den riktigt god...

Jag har precis tittat på NCIS och jag gillar den serien skarpt. Alla har så trevliga och intressanta personligheter =)

Abbe har varit på riktigt bra humör idag och vi har flirtat hej vilt med varandra. Vi har också lyssnat på musik tillsammans och det var nästan som om han sjöng med ibland!

Sedan bara måste jag berätta om vilket gissel som hemsöker Färöarna - Risk för kackerlacksinvasion på Färöarna! Usch så hemskt!! Jag vill inte ha dem någonstans, jag vill inte se dem, jag vill inte ha dem runtomkring mig och jag vill helst inte vara i samma stad och land som de. Synd bara att de överlever det mesta, de är så otroligt svåra att utrota... *ryser*

16 kommentarer:

Anonym sa...

Vad gott med lasange,det är inte ofta vi har det heller. NCIS har jag inte hört talas om. Kackelacker vill inte jag heller ha.

Nippertippan sa...

Ush, kackerlackor...huuu...Ta i trä, dem har vi inte!!! Bananflugorna räcker.
Oj vad gott med lasagne! Det är ju lite pyssligt att laga, så vart tredje år kan faktiskt vara lagom ;)
Jag längtar till tiden efter studierna då jag kan också titta på TV...nu hinner jag inte. Jag gillar också att följa serier, särskilt kriminalserier.
Ha en härlig kväll med mysiga Abbe och din familj!!!

Anonym sa...

Otroligt livskraftiga de där kackerlackorna. Och gråsuggorna...antagligen överlever de mänskligheten, eller vad tror du? Nu pratar vi om något trevligare som Hallonkransar;
Det hade varit fint om det varit hallonsylt på allihop ;) Eller vad säger du?
Gillar du annars Loreals mineral foundation? Det enda jag har hört är att det tar slut väldigt fort... men är det bra?
Erika

Anonym sa...

Så är det! Det är så skönt när man hittar sånt som passar! Sedan tycker jag att det är kul att testa lite nyheter emellanåt också men en bra grund och en bra mascara det är så bra att ha ;)

När du går in på metrobloggen, funkar den bra då? För mig är det jättesegt!
Erika

Anonym sa...

WÄÄÄÄ!!!! Nej du, inga såna där äckliga kryp! Blä! *smackar med flugsmällan*

Anonym sa...

usch för kackellackor. *ryser*

ja lasagne är gott, länge sen ja knåpa ihop ett... hmm, blir nog en form när ungarna kommer... :)

Anonym sa...

Eh, då hade du inte ätit lunch där vi åt i Spanien, två döda kackerlackor låg bredvid min stol och mina fötter och en plockade ju dottern upp ur poolen *s*
Jag har sagt till dottern att jag minsann också ska gnissla =) Jag vill ju prova juuu!

Anonym sa...

Ja visst är de söta. Man kan även mot en summa göra egna färgkombinationer och utseende som man sen kan använda att para.
lasagne vad gott.. gör int ejag så ofta heller.
Fy sjutton för kackerlacker.. har aldirg stött på nån mne de ser ju hemskt äcklig aut å sen ska de väl va rätt stora med :/ bor du på färuöarna? låter mysigt. :)
Apropå nätvännen.. visst finns de både bra å dåliga.. de vet jag ju innerst inne :)

Anonym sa...

God morgon! Vilken härlig bild du har. Ha en fin dag. kram

Anonym sa...

Go morron hälsar jag i all enkelhet! :)

Anonym sa...

god morgon i stugan! lasang är gott :) brukar göra i en stor panna och frysa in för senare ändamål :) ha en bra dag :)

Anonym sa...

En gång var jag på Kanarieöarna när det "regnade" ner kackerlackor. Det var den afrikanska arten ca 5 cm långa som fördes med sandstormen från Afrika. Det var faktiskt första gången jag såg dem. De krälade förvirrade omkring överallt på marken, men jag tror att de dog för de hade nog varit för högt upp i kylan för att klara sig.

Anonym sa...

Lasange är MUMMA!!!!! Urk, det är vidriga djur...=((((

Anonym sa...

Lasagne är inte dumt det!

Hu kackerlackor är allt små (och ibland stora) äckliga varelser!

Anonym sa...

Usch vad hemskt med de små krypen... Hoppas verkligen att du slipper dom!

Anonym sa...

Ja det är så otäckt hur inskränkta en del är.