onsdag, april 30, 2008

Resa till USA

Jag har pratat mycket i telefon och suttit en hel del framför datorn och letat efter billiga biljetter idag. Nu är det i alla fall bestämt. Mina föräldrar åker 40 mil i morgon för att komma hit och tidigt fredag morgon (2 maj), åker mamma och jag till USA. Vi planerar att vara där i ca tre veckor.

Min andra syster som bor där, var hemma från jobbet idag. Hon ville hjälpa min syster med familj så gott det går. Jag har redan skickat alla flyguppgifter dit så att de vet när vi kommer.

Min dotter var i Uppsala efter skolan idag och är på väg hem nu. Jag bad henne köpa hem lite mat, så att vi inte svälter ihjäl. Ska börja packa snart. Har bara ikväll och imorgon på mig. Skönt att jag i alla fall har ett giltigt pass, annars hade det varit tufft.

Min man har inte kommit hem från bilen ännu och han har dålig laddning på mobiltelefonen så att det är svårt att nå honom. Har ändå lyckats att nå honom lite kort, så att han vet om det senaste... det kan ju vara kul för honom att veta lite i förväg att jag köpt biljetter och snart reser iväg.

Innan min syster och man åkte in till sjukhuset idag, ringde hon mamma. Hon berättade att när de hade satt fast alla slangar på min 2-åriga systerdotter, hade hon gjort motstånd och rört på ögonen. Jag hoppas att det är ett gott tecken.

Nu ska jag börja gå igenom vad jag ska ha med mig. Jag skriver mera senare...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: