tisdag, april 29, 2008

Jippie, en solig dag!

Japp, idag finns det lite att göra. Sitter just nu och dricker äppel- och kanelte. Samtidigt som jag då och då nöjt tittar ut mot solen och den molnfria himlen, läser jag igenom några bloggar, har redan gått igenom e-mailen. Ska snart börja läsa nättidnigar.

Jag hann vinka av tonåringarna innan de stack iväg till varsin skola. Dottern var som vanligt lite sen, men sonen var ute i god tid. Han börjar klockan 10.00 och dottern börjar vid 09.30. De älskar sina sovmorgnar och det kan jag förstå. Som tonåring kan man ju ibland sova hur länge som helst och det är ju också så skönt. Läste någon undersökning någonstans om att det händer så mycket med tonåringar (både fysiskt och psykiskt) att de blir så trötta av det och behöver sova extra mycket under den tiden för att utvecklas på ett bra sätt.

Snart ska jag göra i ordning mig och sticka iväg till universitetet. Efter det ska jag träffa min sons klassföreståndare. Däremellan ska jag äta min medhavda lunch, som idag antagligen kommer att bestå av ostmackor och saft. Jag kan äta det var som helst ute i det vackra vädret, det är det som är så bra vid den här årstiden

Dottern är lite upprörd över att sonen är ledig onsdag, torsdag och fredag, medan hon bara är ledig torsdag och fredag. Till och med min man är ledig från och med imorgon. Hon skulle vilja ge sig iväg in till Uppsala och se alla studenter roa sig i och vid Fyrisån. Nu blir det bara herr och fru + son Pusselbit som kommer att göra det och ärligt talat vet jag inte hur pigg sonen är på det. Jag får börja ta upp det direkt jag träffar honom efter skolan, så att han hinner ställa in sig på det. Vi behöver ju inte vara där hela dagen, bara lite...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: