onsdag, april 23, 2008

Glad, men fattigare

Nu när min dotter äntligen fått tillgång till sina pengar (som hon själv tjänat in på reklamutdelning det senaste året) har hon köpt "Guitar Hero II" till Playstation. Hon står just nu framför tv:n och försöker få ordning på det. Sonen sitter i soffan och tittar intresserat på.

Efter att ha väntat i en kvart på min sons lärare på hans skola och läraren inte dök upp, insåg jag att han måste glömt av mig och min son. Enligt andra lärare fanns han inte kvar, han hade gått hem. Vi fick inte tag på honom via telefon, så jag får väl skicka ett e-mail. Jag och min son påbörjade entimmesvandringen hem. På vägen hittade vi dottern framför "Guitar Hero II" på Game. Eftersom jag inte kände för att laga mat idag och har lite annat att göra, åt vi på Burger King.

Min man kunde inte vara med oss, han åkte ut till bilen efter jobbet. Får se när jag träffar honom ikväll...

Nu ska jag söka upp ett rum där inte Guitar Hero II spel hörs och läsa färdigt min bok.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: