måndag, april 21, 2008

Jag älskar te

Ni som läser här kanske har förstått att jag älskar te. Jag har ett skåp fullt med olika teer, det mesta löste. Min familj och mina vänner vet om detta och brukar ibland ge mig te som gåva. Det är bra, eftersom min man i december fick nog, han bad mig att inte köpa fler teer utan att dricka upp det jag har först. Jag tyckte inte att han riktigt förstod min kärlek till te, men när jag gjort en inventering av vad jag hade hemma, förstod jag honom. Här kommer en lista på de teer jag har hemma just nu:

Löste

1. Grönt te (köpt på HongKong Trading i Stockholm)

2. Jasminte (Köpt på Kina Li i Uppsala)

3. Ringmursblandning (smaksatt svart te, köpt av min son till mig i Visby)

4. Rooibos Kaktusapelsin (av en vän när jag fyllde år)

5. Rooibos blåbär&lingon (av en vän när jag fyllde år)

6. Grönt te och jasmin (lipton)

7. Grönt te och citron (lipton)

8. Grönt te kanel & anis (lipton)

9. svart te kakao och whiskey (tehörnan)

10. finest earl grey (lipton)

11. Lapsang souchong (rökt, svart te, twinings)

12. svart te med hallon (tehörnan)

13. grönt te med körsbär (tehörnan)

14. svart te med kardemumma (tehörnan)

15. Gan Lu te

16. Oolong karamell (köpt i Madrid av min dotter till mig, tyvärr nu slut...)

17. smaksatt svart te köpt i Hong Kong av en vän

18. smaksatt svart te av vän när jag fyllde år, vet ej vilken blandning

19. svart te, vet ej vilken blandning

20. svart te, vet ej vilken blandning

21. svart te, vet ej vilken blandning

22. svart te, vet ej vilken blandning

23. svart te, vet ej vilken blandning

24. Oolong te, extra fint (gåva från en vän)

25. svart te med äpple, kanel & russin (Twining)

Påste

1. Rooibos Karamell (Lord Nelson)

2. Grönt te (Lord Nelson)

3. Earl Grey (Lord Nelson)

4. Mintte (Edward)

5. svart te med persika (Mackinlay´s)

6. Vitt te (gåva från min mans mor, Lipton)

7. Berry (smaksatt svart te, Mackinlay´s)

Vad jag dricker för te just nu? Svart te med hallon.

(hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: