tisdag, april 22, 2008

Äntligen är strulet över!

Idag ringde jag den bank i den andra staden där jag hade ett bankkonto för över 10 år sedan. Enligt dem existerade inte det konto som försäkringskassan uppgav på utbetalningsbeskedet. De pengar som angavs, hade heller inte kommit till banken det datum som angavs. Inget annat konto på den banken hade fått de pengarna. De hade helt enkelt inte sett röken av dem...

Jag ringde försäkringskassan igen och berättade om allt detta för dem. Den person som jag pratade med var förvånad över att detta hade hänt, då det klart och tydligt syns vilket konto jag nu har och att det dessutom betalas ut barnbidrag dit varje månad. Denna person bedyrade hela tiden att det var ett fel från försäkringskassans sida och inte mitt. (Det kändes mycket skönt för mig att höra!)

Efter många om och men kommer jag nu äntligen få mina pengar utbetalade till mitt nuvarande konto på måndag. Jippie! Jag sms:ade genast till min man om detta och han svarade med:"Ny dator ". Vi får väl se hur det blir med det.

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: