tisdag, april 29, 2008

Soligt och varmt, mmm :D

Det har varit en underbart solig och varm dag idag. Rena sommaren faktiskt. Jag var på min nästsista lektion i språkvetenskap på universitetet. Om tre veckor kommer tentan i det... Om två veckor kommer tentan i översättningen...

Träffade min sons klassföreståndare på kvartsamtal vid 16.00-tiden. Han kommer att klara sig med godkänt i alla ämnen, speciellt om han lämnar in sina inlämningsuppgifter... I idrott ligger han på VG+. Det är otroligt, med tanke på att ingen i vår familj direkt sysslar med idrott. Han håller heller inte på med någon idrott på fritiden, förutom att han cyklar och går överallt dit han ska. Vi har ju sedan tidigare kommit överens om att han ska få läsa fyra år på gymnasiet istället för tre år. Han läser naturvetenskaplig linje och det är ju rätt så tufft. Han trivs väldigt bra, både med själva skolan och kompisarna och med skolämnena. Hur som helst, vi är väldigt stolta över honom! Han är lite långsam ibland, men han jobbar på och ger inte upp!

Mellan universitetet och träffen med sonens lärare, lyckades jag få i mig lunchen, prata med en kusin och också ringa och gratulera min lilla mamma som fyller år idag. Eftersom vi inte hann prata så länge, ska jag snart ringa henne igen.

Dottern har ännu inte kommit hem. Hon är inne med sina kompisar i Uppsala och har roligt, men snart är det dags för henne att dra sig hemåt.

Maken kom hem direkt efter jobbet och stack inte ut till bilen. Faktiskt var han hemma först av oss alla idag och det händer inte så ofta. Nu verkar det bara vara en enda sak kvar på bilen att göra och sedan besiktning. Hoppas att det går vägen med bilskrället...

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: