torsdag, april 24, 2008

Trög, dum och fruktansvärt sömnig

Nu ska jag snart iväg. Det är skönt att det är fantastiskt soligt väder idag igen. Ska bara dricka upp mitt Lapsang Souchong te (rökt te) och borsta håret. Det är väl ungefär det jag hinner med

Somnade inte förrän kl. 03.30 inatt. Jag frös så förskräckligt. Det är omöjligt att sova med iskalla fötter och jag kunde inte värma dem på min man. Han var tvungen att sova och skulle upp tidigt idag. Hans sömntabletter är slut och han måste verkligen få sova när han väl somnar...

Den här dagen blir riktigt intressant. Vi brukar vara väldigt få på tyskan och så ska man vara pigg, alert och smart på lektionen. Haha... Just nu känner jag mig bara trög, dum och fruktansvärt sömnig.

Eftersom jag sträckläste romanen så fort som möjligt, oroar det här mig;

När vi läser för fort eller för långsamt, förstår vi ingenting. (Blaise Pascal)

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: