söndag, april 06, 2008

Första gången!!!

Ja, då ska jag börja blogga för första gången i mitt liv... vi får se hur det går ;)

Igår åkte min dotter till en kompis i Stockholm och kommer hem igen idag. Hon börjar bli rätt så van vid att åka dit, har släppt iväg henne några gånger det senaste året. Det bästa är att när hon åker iväg hemifrån sover hon oftast över och då behöver jag inte vara orolig för en hemresa på kvällen/natten. I sommar blir hon 16, så det känns skönt att veta att hon klarar sig bra där ute. Vi har i alla fall kommit överens om att hon sms:ar mig när hon kommit fram och när hon åker därifrån för att komma hem.

Min man ligger just nu under våran bil och försöker få reda på varför den läcker olja på en massa ställen. Han gjorde det igår också. Vi får se när den blir körduglig.

Min 17-årige son har suttit framför datorn mest hela helgen. Jag vet att han har ett tyska-prov på torsdag nästa vecka och det vore nog bra om han började läsa lite idag... Dessutom ska han få den stora äran att gå ut med allt skräp och städa den lilla toaletten .

Jag själv ska ta och fylla diskmaskinen, tvättmaskinen, laga middag och försöka röja upp lite, samt läsa lite tyska. Nja, mycket tyska då... Jag försöker studera tyska C på universitet och det är inte alltid så lätt, men jag har bestämt mig för att det i alla fall ska gå bra.

Ja, då var det väl dags att börja med allt då. Trevlig söndag på er!

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej kära fru Pusselbit! =)
Å, vad roligt att få läsa ditt allra första inlägg!!! Jag tycker nog att du växt och utvecklats väl... lite försiktigt första inlägg men så typiskt dig... så bra, så ärligt och så du!!!
Stora kramen!
Erika
PS Jag har länka upp dig och hoppas fler kikar in till dig!

Anonym sa...

Hejsan Fru Pusselbit! Jag trodde att du hade bloggat mycket längre! Då har jag ju skrivit flera månader längre än du. Kul att se ditt första inlägg. KRAM