onsdag, april 23, 2008

Ännu en solig dag!

Med risk för att låta som en grammonskiva som hakat upp sig, det är ett fantastiskt soligt och underbart väder ute idag. Inga moln på himlen

Har hunnit med att dricka 2 muggar Lapsang Souschong te (rökt, svart te), frukost, läst igenom många nättidningar, gått igenom posten och planerat upp min dag. Och också gått igenom en del bloggar

Ska hinna läsa ut boken i tyska till imorgon (200 sidor kvar av 300), skriva recension på det, träffa min sons lärare kl. 16.00 (måste ge mig iväg vid 15.00 för att hinna dit i tid), gärna sätta på en tvätt och en diskmaskin också. Om jag hinner, bör jag skriva lite mera på min uppsats.

När jag behöver paus från studierna, hade jag tänkt deklarera på internet. Det kan vara bra att få det gjort. Om jag sedan behöver mer paus, kan jag ju börja gå igenom räkningarna som snart ska betalas... det är inte lika roligt, men behöver göras. Räkningarna tar mycket mera tid än vad man tror

I morgon har dottern nationellt prov i matematik och sonen har på fredag prov i idrottsteori. Jag får väl vaka över dem som en hök i kväll och se till att de läser på lite grand.

Folk förstår inte vilken stor inkomstkälla sparsamheten är. (Cicero)

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: