måndag, april 28, 2008

En mulen måndag

Det är mulet och trist ute, men snart ska jag ta min långpromenad. Man behöver frisk luft varje dag för att inte bli sjuk så lätt.

Har ätit frukost, druckit två muggar Rooiboste med kaktus och apelsin. Nättidningarna har lästs igenom. Ska snart sätta på en tvätt och disk och efter långpromenaden blir det räkningar och tyskaläsning.

Häromdagen brände jag mig rejält på vä hand, när jag skulle ta ut min köttfärspaj. Det är ungefär lika stort som en 50-öring (lite mindre). Jag försöker smörja in med handlotion så ofta som möjligt, så att det läker bra och håller sig smidigt.

Min man hade svårt att sova i natt. Trots att han tagit sömntabletter låg han och vred sig. Till slut gick han upp och drack varm choklad och efter det gick det tydligen lättare att somna. Fast, han sov nog bara fem timmar och det räcker ju inte. Jag hoppas att det går bra för honom idag.

Det man gärna gör, gör man i regel bra. (Japanskt ordspråk)

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: