lördag, april 12, 2008

Varma mackor

Egentligen skulle min dotter gjort piroger idag. Hon har gått hela dagen och funderat på vad det ska vara för fyllning och bestämde sig för någon timma sedan. Då måste hon åka iväg och köpa det (vi hade det inte hemma) och sedan när hon kom hem insåg hon antagligen att det skulle ta för lång tid att göra dem, när vi vill äta NU i stort sett... Eftersom vi hade kvar ingredienser från gårdagens pizzabakning, föreslog jag varma mackor på resterna. Förslaget mottogs tacksamt från både dottern och sonen. Jag vet inte vad min man anser, han är ännu inte hemma, men de varma mackorna är snart färdiga.

Under tiden de blir färdiga, hinner jag hänga upp den våta tvätten och plocka ur diskmaskinen. Om jag är tillräckligt snabb, kanske jag hinner sätta på en till diskmaskin

(Hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: