söndag, april 27, 2008

En lugn och skön söndag

Det har varit en rätt så lugn och skön söndag. Min man lyckades också komma hem lagom till maten som stod på bordet. En del har tur ibland.

Min dotter hittade idag en femtiolapp i sin spargris som hon trodde var tom. Hon blev väldigt glad över det.

Den datorn som min son satt vid i kväll lade helt plötsligt av mitt i alltihop. Skärmen blev svart då han var inne och spelade i World of Warcraft. Han startade om den och kom in i spelet igen, men då blev det svart på skärmen igen. Efter andra omstarten gick det bättre. Min son var mycket upprörd. (Det kan man förstå)

Vi har tre datorer. Två bärbara och en stationär. Den nyaste av dem är två år och den äldsta (där min son satt) är ca sex år, trots lite uppgraderingar. Vi måste nu allvarligt börja tänka på en ny dator. De blir ju gamla så snabbt

Imorgon har jag inte så mycket mera att göra än att betala räkningarna och läsa tyska och gå på någon riktigt långpromenad. (Fast städa kan man ju göra hur mycket som helst) Min son har nationellt prov i engelska, annars är det nog en vanlig arbetsdag för min man och en vanlig skoldag för dottern.

På tisdagen händer det lite mera saker. Jag ska tillbringa dagen på universitetet och visa min handledare hur långt jag hunnit på uppsatsen och gå på en lektion i tysk språkvetenskap. Efter det ska jag träffa sonens klassföreståndare. Vi får se vad han säger. I och med att sonen har Aspergers Syndrom är det lite svårare att få kontakt med honom. En del lärare verkar ha haft svårt att veta hur de ska tackla det hela och det verkar inte som om de vet så mycket om neuropsykiatriska funktionshinder. Med tanke på allt har det väl ändå gått rätt så bra, men vissa saker måste vi nu börja ta itu med. Jag vet mer efter att ha träffat läraren.

Alla i familjen ligger nu i sina sängar och om de sover vet jag inte, men man kan ju alltid hoppas på det. Jag ska bara hänga upp tvätten och sedan ska jag också lägga mig.

Fantasin för oss ibland till världar som inte finns - men utan fantasi kommer vi inte ur fläcken. (Okänd)

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: