tisdag, april 22, 2008

En massa jobb

Min man kom hem från jobbet med två nya arbetsskjortor som chefen köpt till honom. Efter det satt han ute med mig i solen ca 20 minuter och vi pratade om lite av varje. Det har inte blivit så mycket prat den här veckan, han har ju varit på jobbet, sedan jobbat med bilen osv. Efter minuterna i solen, åkte han ut till bilen och grejjade med den. När han kommit hem vid 21.45 började han laga sonens cykel som fått punktering. (Sonen gick hem från skolan med cykeln idag och var inte på så bra humör. Det tar en timma att gå hem) Maken kopplar nu av lite grand framför datorn och det är han verkligen värd.

Dottern kom hem vid 20.30 efter att ha varit lite på stan. Hon hade köpt hem några goda choco flakes (tror att de heter så), som hon åt upp. Hon har velat äta dem länge, men jag och min man har inte köpt hem dem. Nu när hon kommer åt sina egna pengar köpte hon dem själv. Hon gick från datorn ca 22.20 ikväll. Hon såg en anime och kunde inte gå iväg prick 22.00, men jag hoppas att hon snart lär sig hur hon ska kunna pricka in tiden lite mera exakt. Hennes stora problem har alltid varit att komma ihåg saker och tider. Ett knep hon nu har börjat köra med är att föra in många "måsten" i sin mobiltelefon och så larmar den när det är dags för något. Genom det har det blivit lite bättre En almanacka har aldrig någonsin fungerat. Dottern kom inte ihåg en enda läxa som hon hade innan hon fick en mobiltelefon hon kunde föra in allt på. Det var mycket rundringning till klasskompisar på kvällarna

Min man gör likadant med sin mobiltelefon. Han är också en person som absolut inte har något begrepp om tid och som glömmer allt möjligt. Mobiltelefonen kan vara bra till mycket, hur kunde vi klara oss utan den förr om åren?

(från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: