fredag, april 11, 2008

Min dotter

När jag sitter framför en av datorerna i vardagsrummet, hör jag en person som låser upp ytterdörren och går in i köket. Det verkar som om det är min dotter, men jag blir osäker när jag hör att Rammstein sätts på. Det skulle ju kunna vara min man också. När jag kommer ut i köket, ser jag dottern sitta på en stol med en bok i knät. Jag hejar på henne och frågar vad hon sysslar med. -"Mamma", säger hon glädjestrålande "jag tänker göra pizza åt oss!" -"Vad har hänt?" frågar jag. Hon brukar ju alltid vara så trött och bara hamna framför datorn efter skolan... -"Tja, vitamintabletterna verkar hjälpa, jag känner mig piggare och dessutom har det ju varit en underbart solig och varm dag idag!"

Här gäller det att smida medans järnet är varmt, tänker jag. -"Det är klart att du får göra pizza åt oss, men jag tror att du måste handla ingredienserna och när du ändå gör det kan du ju handla lite andra saker vi också behöver..." -"Javisst, och imorgon tänker jag göra köttfärspiroger!" Wow, då är matfrågan löst både i dag och imorgon. Just nu är hon och handlar. Ikväll ska vi äta pizza, dricka lite god läsk och äta lite gott som hon köper hem. Ibland kan man verkligen bli glatt överraskad!


Dessutom plockade hon tussilago till mig på vägen hem från skolan och som nu står i köksföntret

(Hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: