tisdag, april 15, 2008

Äntligen!

Håller nu försiktigt i min hand ett brev från försäkringskassan. Har väntat på det i flera, flera månader. När jag öppnat det läser jag att jag blivit beviljad halvt vårdbidrag för båda mina barn och att jag kommer att få en utbetalning retroaktivt from november 2007 nu i april. Vårdbidraget bygger på det dagliga merarbetet som mina barns funktionshinder medför. Jippie! Vi har tills nu from november 2007 bara levt på min mans lön och det har varit lite tufft. (Jag slutade mitt jobb i november, det fungerade inte med familjen och allt som behövde göras för att allt skulle flyta på bra) Fast vi är ju ekonomiska överlevare har aldrig haft mycket pengar, men vet att det viktigaste är att vi mår bra och har varandra.

Trygghet beror inte på hur mycket man har, utan på hur mycket man kan vara utan. (Okänd)

(hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: