måndag, april 14, 2008

Mulen, blåsig och ösregnig eftermiddag

Min son kom hem precis och lämnade sina skolgrejer i sitt rum. Kom in i vardagsrummet och sa mycket lidande -"Vad blir det för mat?" Jag nämnde att han kunde äta utav det bröd jag bakat förut idag, eller så kunde han äta müsli. Det var tydligen inte populärt. Han bestämde sig snabbt för nudlar och tog fram två nudelpaket och en stor kastrull. Lyckades få ur honom att han ätit rejält med potatisgratäng i skolan. Trots det är han alltså nu vrålhungrig!!! ja,ja...

Det blev ingen utedag för mig. Nu blåser det otroligt mycket och det är mulet och det ösregnar... tur att min son kom innanför dörren innan det hela satte igång, annars hade han nog liknat en blöt katt när han kom hem.

Väntar på att resten av familjen ska komma hem. Det är alltid skönt att ha dem springandes runt benen Jag är 154 cm., min man är 182, min son 172 och min dotter 170. Det är väl mest jag som springer runt deras ben...

(hämtat från Pusselbitarna på metrobloggen)

Inga kommentarer: